Bosch nadzoruje budowę lotniska BER w Berlinie

Dodatkowy personel i lepsza koordynacja firm budowlanych ma pomóc w szybszym oddaniu do użytkowania centralnego lotniska w Berlinie.

Aktualizacja: 06.02.2017 19:19 Publikacja: 06.02.2017 17:17

Bosch nadzoruje budowę lotniska BER w Berlinie

Foto: Bloomberg

Koordynacją zajmuj się firma Bosch, która obiecała, że jak najszybciej usunie problemy techniczne automatycznych drzwi na terenie l terminala lotniska BER - Berlin Brandenburg.

Bosch, który zajmuje się między innymi produkcją wyposażenia technicznego budynków, ma się też zająć koordynacją robót budowlanych prowadzonych przez kilka niezależnych firm - poinformował nadburmistrz berlina i członek rady nadzorczej BER - Michael Müller. Karsten Mühlenfeld, szef spółki budującej lotnisko, zapewnia, że dzięki temu prace będą postępowały szybciej i sprawniej.

Rada nadzorcza spółki BER przyznała też, że port lotniczy im. Willy'ego Brandta w Berlinie (BER) wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie rozpocznie działalności w 2017 roku. najwcześniejsza możliwa data ewentualnego uruchomienia lotniska to pierwsza połowa 2018 roku.

Problemy na BER zaczęły się od wykrycia poważnej usterki w systemie przeciwpożarowym. Podczas naprawy systemu okazało się, że instalacja nie współpracuje z automatycznym systemem otwierania drzwi podczas pożaru. Drzwi muszą zostać na nowo okablowane, gdyż obecnie nie zamykają się hermetycznie, co powoduje, że w przypadku pożaru niemożliwe będzie całkowite usunięcie dymu.

Kłopoty lotniska BER

Budowa portu lotniczego Berlin-Brandenburg (BER) im. Willy'ego Brandta w Schoenefeld w południowo-wschodniej części stolicy Niemiec rozpoczęła się w 2006 roku. Pierwsze samoloty miały wystartować na jesieni 2011 roku. Z powodu licznych technicznych usterek, w tym niesprawnej instalacji przeciwpożarowej, termin otwarcia lotniska kilkakrotnie przesuwano.

Nowy port lotniczy obliczony jest na obsługę 27 mln pasażerów rocznie. Już teraz wiadomo, że pojemność portu będzie wkrótce zbyt mała, a liczba pasażerów może wzrosnąć do 37 mln.

Budowa lotniska pochłonie zapewne co najmniej 5,4 mld euro, czyli dwukrotnie więcej niż zakładał pierwotny kosztorys. Inwestycja powstaje na terenie dawnego głównego lotniska pasażerskiego NRD Berlin-Schoenefeld.

Nowy port lotniczy Berlina ma być trzecim co do wielkości w Niemczech po Frankfurcie nad Menem i Monachium. To największa inwestycja infrastrukturalna w Niemczech w ostatnich latach.

Udziałowcami spółki budującej lotnisko jest skarb państwa oraz kraje związkowe Berlin i Brandenburgia. Ciągnąca się latami budowa BER stała się symbolem niezdolności władz RFN i Berlina do realizacji prestiżowej inwestycji.

Koordynacją zajmuj się firma Bosch, która obiecała, że jak najszybciej usunie problemy techniczne automatycznych drzwi na terenie l terminala lotniska BER - Berlin Brandenburg.

Bosch, który zajmuje się między innymi produkcją wyposażenia technicznego budynków, ma się też zająć koordynacją robót budowlanych prowadzonych przez kilka niezależnych firm - poinformował nadburmistrz berlina i członek rady nadzorczej BER - Michael Müller. Karsten Mühlenfeld, szef spółki budującej lotnisko, zapewnia, że dzięki temu prace będą postępowały szybciej i sprawniej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec