FAA zatwierdził powrót tych samolotów do pracy po wprowadzeniu w nich przez producenta istotnych usprawnień w okresie ich uziemienia od marca 2019. Nowy audyt będzie dotyczyć działań urzędu po dwóch katastrofach, w tym ocen ryzyka, uziemienia i ponownej certyfikacji — poinformował urząd inspektora. Dodał, że „celem tego jest dokonanie oceny procesów i procedur FAA o uziemieniu samolotów i uruchomionych działań korygujących” — cytuje Reuter.

Urząd lotnictwa zapowiedział „pełną współpracę w audycie generalnego inspektora, podobnie jak to robił przy innych zewnętrznych przeglądach jego nadzoru nad B737 MAX”. Szef FAA, Steve Dickson powiedział Reuterowi w listopadzie, że jest „w 100 procentach pewien”, iż ten samolot jest bezpieczny.

FAA wprowadził nowe wymogi szkolenia pilotów, aby potrafili używać głównego systemu bezpieczeństwa MCAS, który przyczynił się do obu katastrof, także nowe ważne zabezpieczenia i zmiany w oprogramowaniu., aby ten system nie uruchamiał się na podstawie mylnych danych.

Generalny inspektor opublikował wcześniej dwa raporty o MAX-ach, lutowy przedstawiał słabe punkty w procedurze FAA certyfikacji. Ustawa przyjęta w grudniu przez Kongres zmieniła tryb certyfikowania samolotów przez FAA i przewiduje przeprowadzenie nienależnego przeglądu podejścia Boeinga do kwestii bezpieczeństwa.