Reklama

Paszport covidowy IATA. Co da pasażerom?

Już 20 przewoźników zgodziło się na testowanie od marca 2021 aplikacji Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), która zawierałaby wszystkie informacje o pasażerze oraz o warunkach wjazdu do konkretnych krajów.

Aktualizacja: 15.02.2021 06:14 Publikacja: 14.02.2021 16:45

Paszport covidowy IATA. Co da pasażerom?

Foto: AdobeStock

Zrzeszenie informuje również o toczących się rozmowach na ten temat z kolejnymi 30-40 liniami lotniczymi. Jest wśród nich LOT. — Bierzemy udział w grupach roboczych zarówno IATA, jak i Star Alliance. Jesteśmy zwolennikiem wprowadzenia jednolitych rozwiązań dla całej branży akceptowanych jednocześnie przez lokalnych regulatorów – mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u.

IATA zapowiedziała rozpoczęcie prac nad „cyfrowym paszportem” jeszcze w listopadzie 2020. Zdaniem tej organizacji ma on stanowić znaczące ułatwienie w podróżach, a co za tym idzie wniesie nieco ożywienia na rynek przewozów pasażerskich. W ICAO, przy wsparciu m.in WHO, Airports Council International, czyli organizacji lotnisk, jak i samej IATA powstała grupa zadaniowa, która przygotowała rekomendacje tłumaczące w przejrzyście przygotowanym dokumencie, co dokładnie trzeba zrobić, żeby bezpiecznie podróżować.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama