Mieszkaniowe

Rzeźby i jacuzzi na tarasie

Cosmopolitan – luksusowa inwestycja przy ul. Twardej w Warszawie
materiał
Kupujący luksusowe mieszkania chcą wykończenia w najlepszym światowym standardzie. Doceniają sztukę.

Luksusowo urządzone apartamenty oferuje Tacit Investment. Firma sprzedaje mieszkania w dwóch warszawskich inwestycjach – w apartamentowcu Cosmopolitan przy Twardej i Parku Lane przy Podchorążych. Pierwsi mieszkańcy do Cosmopolitana wprowadzili się w czerwcu 2014 roku.

W budynku jest 236 wykończonych i wyposażonych apartamentów. Na klientów czekają lokale od 54 do 194 mkw. W połowie 2016 r. na rynek trafi całe 42. piętro o powierzchni 655 mkw. z kilkudziesięciometrowym tarasem i widokiem na panoramę miasta. Inwestor sprzedał już ponad 50 proc. apartamentów.

Inteligentny dom

– Nie sprzedajemy metrów kwadratowych, ale styl życia na najwyższym poziomie – podkreśla Agnieszka Śliwa ze spółki Tacit. Ceny apartamentów w Cosmopolitanie zaczynają się od 1,5 mln zł za 54-metrowe mieszkanie. Za niemal 200-metrowy lokal trzeba zapłacić ok. 7,1 mln zł. Inwestor oferuje gotowe, wykończone apartamenty. – Produkt luksusowy to produkt skończony – wyjaśnia Agnieszka Śliwa. Do mieszkania w Cosmopolitanie można się wprowadzić od razu po jego zakupie. Klienci mają do wyboru kilkanaście wariantów kolorystycznych – m.in. trzy kolory desek dębowych, pięć kolorów marmuru, dwa kolory blatów granitowych. Do wyboru są też różne kolory drzwi, frontów szaf i ścian. – Pracownia projektowa przygotowuje także indywidualne projekty mieszkań z pełnym umeblowaniem i wyposażeniem – mówi Agnieszka Śliwa.

W Parku Lane Tacit oferuje 12 apartamentów od 170 do 330 mkw. w cenach 7–14 mln zł. Inwestycja ma być oddana w drugim kwartale 2016 roku. Wszystkie lokale będą wykończone i wyposażone w najlepszy sprzęt. – Garderoby z szafami, pralnia z pralką i suszarką, klimatyzacja czy inteligentny system zarządzania apartamentem (HMS) to tylko część tego, co otrzymają klienci – wylicza Agnieszka Śliwa. – Nabywcy luksusowych apartamentów coraz więcej podróżują i są coraz bardziej otwarci na nietypowe i odważne rozwiązania aranżacyjne. Coraz częściej doceniają znaczenie sztuki – obrazów, rzeźb. Są skłonni przeznaczać na sztukę coraz większe kwoty – zapewnia.

Luksusowe mieszkania w Porcie Praskim w Warszawie oferuje spółka o tej samej nazwie. Jak mówi Krzysztof Pykel, dyrektor ds. inwestycji, jego firma jest w stanie zaoferować praktycznie każdą powierzchnię, zgodnie z potrzebami klienta. Ceny mkw. mieszkań w standardzie deweloperskim zaczynają się od 9,7 tys. zł za mkw. – Wyposażenie luksusowego apartamentu powinno być równie niepowtarzalne, jak niepowtarzalny jest jego właściciel – podkreśla Krzysztof Pykel. – Bardzo ważne jest indywidualne podejście, nie należy oferować masowych rozwiązań. To klient powinien wybrać zarówno materiały, jak i projekt wykończenia – podkreśla.

Rafał Szczepański, wiceprezes spółki BBI Development, która oferuje apartamenty przy Złotej 44 w Warszawie, podkreśla, że na rynku luksusowych wnętrz obowiązują inne standardy. – Prestiż dobra luksusowego wymaga indywidualizacji, a nie powielania jednego wzorca w każdym wnętrzu – tłumaczy. – Dlatego nie można nazywać luksusową nieruchomości, która nie daje klientom możliwości wyboru.

Klienci wybierający apartamenty w Złotej mają do wyboru dziewięć wariantów aranżacji wnętrz. – Oferujemy szlachetne marmury, naturalne kamienie i drewno, sprzęty topowych światowych marek – opowiada Szczepański. – Wykończenie jest opracowane przez Woods Bagot, studio nagrodzone za aranżację wnętrz jednego z najbardziej luksusowych hoteli na Manhattanie – przypomina. Złota 44 ma być oddana pod koniec przyszłego roku.

Warszawska wieża oferuje 287 kompleksowo wykończonych apartamentów w średniej cenie all inclusive 28 tys. zł za mkw. Ceny uwzględniają koszty nabycia apartamentu łącznie z podatkami, wykończeniem oraz udziałem we współwłasności powierzchni rekreacyjnych budynku.

Projekt 3D

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates, szacuje, że z oferty wykończenia korzysta ok. 15–20 proc. klientów firmy. – Zainteresowanie ofertą rośnie. Rozwiązanie ma wiele zalet. To m.in. obniżona stawka VAT, możliwość finansowania prac wykończeniowych kredytem hipotecznym, gwarancja jakości, wsparcie architekta wnętrz – wylicza Liberski. – Coraz więcej deweloperów udostępnia ofertę wykończenia już na początku budowy, aby klient mógł wybrać dostosowane do jego indywidualnych potrzeb rozwiązania – podkreśla. Dodaje, że zamożni klienci chętniej inwestują nie tylko w wykończenie, ale też w przygotowywane na zamówienie meble i dodatki nadające wnętrzom charakter. – W mieszkaniach o podwyższonym standardzie częściej są instalowane nowinki techniczne, jak automatyczne systemy sterowania oświetleniem, ogrzewaniem lub klimatyzacją – zauważa Marcin Liberski.

Klienci Atlas Estates mogą liczyć m.in. na pomoc projektanta podczas aranżacji wnętrz oraz wizualizację 3D. Z oferty wykończenia można korzystać, kupując mieszkania w dwóch warszawskich inwestycjach firmy – ConceptHouse Mokotów i w drugim etapie Apartamentów Krasińskiego. Stawki wahają się od 650 do 1,3 tys. zł za mkw. wykończenia.

Ofertę wykończenia wnętrz jako jeden z pierwszych deweloperów wprowadził na rynek Atal. Firma, jak mówi jej wiceprezes Mateusz Juroszek, proponuje trzy pakiety wykończenia – standard, standard plus, VIP. Firma oferuje także tzw. zmiany lokatorskie. – Kupujący w czasie trwania budowy mają możliwość wprowadzenia modyfikacji do układu mieszkania – wyjaśnia Juroszek. – Zdarzały się przypadki montowania jacuzzi na tarasie, antresoli, klimatyzacji, ogrzewania podłogowego – wylicza. Dodaje, że odsetek osób, które decydują się na wykończenie mieszkania, stale rośnie. – W 2011 roku, kiedy wprowadziliśmy program do oferty, skorzystało z niego ok. 30 proc. nabywców. W tym roku – już 51 proc. – podaje wiceprezes. – W trendach wnętrzarskich widać zwrot w stronę ekologii. Kamień i drewno, minimalizm, czerpanie z tradycji pojawiają się zarówno w materiałach wykończeniowych, meblach, jak i dodatkach – zauważa. Atal mieszkania z wyższej półki oferuje w krakowskiej inwestycji Masarska 8 Apartamenty. Ceny mkw. wykończonych lokali wahają się od 8,1 do 8,6 tys. zł. Inwestycja ma być oddana w drugim kwartale 2017 r.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, a.gawronska@rp.pl

Opinia

Jarosław Jędrzyński, analityk portalu RynekPierwotny.pl

Popyt na nowe, wykończone już mieszkania rośnie systematycznie z roku na rok. W zależności od inwestycji firmy sprzedają od jednej trzeciej do nawet trzech czwartych mieszkań z wykończeniem w pakiecie. Średnio może to być już nawet więcej niż 50 proc. lokali.

Dla klientów najważniejsze są cena i standard pakietu. Nawet w segmencie popularnym firmy oferują różne rozwiązania dostosowane do różnych gustów i kieszeni klientów. Z kolei na rynku mieszkań luksusowych trendy i mody zmieniają się praktycznie z roku na rok. Zazwyczaj to, co było hitem rok czy dwa lata temu, dziś może już być nieaktualne. Teraz modne jest wykańczanie luksusowych apartamentów w stylu lat 50., 60. ubiegłego wieku. Do tego dochodzi dążenie do maksymalnej funkcjonalności i wygody mieszkańców.

Wciąż nie brakuje jednak klientów, którzy wolą lokal w stanie deweloperskim, preferując samodzielne wykończenie nieruchomości. Oferowanie wykończonych lokali to dowód dojrzewania krajowego rynku mieszkaniowego. Na rozwiniętych rynkach zachodnich sprzedaż mieszkań w stanie deweloperskim jest od dawna zjawiskiem marginalnym. Prawdopodobnie już za kilka lat w stanie deweloperskim będzie oddawanych nie więcej niż 10–20 proc. naszych mieszkań z pierwszej ręki.

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL