NASA: W kosmosie raczej nie jesteśmy sami

NASA poinformowała o odkryciu 10 nowych planet w rozmiarze zbliżonym do Ziemi, na których może istnieć woda i warunki do życia.

Aktualizacja: 20.06.2017 10:19 Publikacja: 20.06.2017 10:05

NASA: W kosmosie raczej nie jesteśmy sami

Foto: 123RF

Zespół badaczy wyszukujący tzw. egzoplanety za pomocą teleskopu kosmicznego Keplera przedstawił raport opisujący 219 planet, leżących poza naszym Układem Słonecznym, na których teoretycznie mogłyby zaistnieć warunki sprzyjające powstaniu tam życia. Na znalezienie ponad 200 potencjalnych "sióstr" Ziemi naukowcy z NASA potrzebowali zaledwie ośmiu lat.

10 nowo odkrytych potencjalnych egzoplanet okrąża swoje gwiazdy w odległości zbliżonej do tej, jaka dzieli od Słońca Ziemię. To oznacza, że może na nich istnieć woda w formie płynnej, która jest podstawą do powstania życia w takiej formie, w jakiej znamy je na Ziemi.

Łącznie w naszej galaktyce odkryto już 50 planet znajdujących się w odległości od swoich gwiazd zbliżonej do tej, jaka dzieli od Słońca Ziemię.

- Czy jesteśmy sami we Wszechświecie? Odkrycia za pomocą teleskopu Keplera mówią nam, nie wprost, że prawdopodobnie nie - powiedział Mario Prezes z NASA.

- Odkrycia NASA pokazują, że planety takie jak Ziemia nie są czymś rzadkim - mówi z kolei astronom z Harvardu Avi Loeb.