Zmiany w prawie telekomunikacyjnym - konsumenci lepiej chronieni

Od 12 grudnia abonenci są lepiej chronieni przed nadużyciami ze strony nieuczciwych dostawców SMS Premium. W pełnej funkcjonalności działa także Alert RCB – system przekazywania obywatelom wiadomości SMS o zbliżających się zagrożeniach.

Publikacja: 15.12.2018 07:00

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym - konsumenci lepiej chronieni

Foto: Adobe Stock

Stop nieuczciwym dostawcom usług Premium

Abonenci są chronieni przed niechcianymi SMS Premium dzięki czemu będą mogli lepiej kontrolować swoje wydatki. Możliwe jest określenie progu kwotowego dla wydatków na usługi Premium na poziomie takim jak dotychczas – np. 35, 100, 200 zł lub całkowite zablokowanie tego typu usług (próg 0 zł) – co jest nowym rozwiązaniem. Dotychczas nie było możliwości zablokowania bezpłatnych SMS-ów przychodzących. Efekt? Na telefony komórkowe dzieci trafiały np. treści o charakterze erotycznym, reklamujące jakiś portal, których rodzice nie mieli możliwości zablokować.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
W sądzie i w urzędzie
Czy poświadczony notarialnie odpis wystarczy do wpisu w księdze? Wyrok trzech sędziów SN
Praca, Emerytury i renty
Rząd samodzielnie ustali wysokość minimalnego wynagrodzenia w 2026 roku
Prawo karne
Czy Braun dopuścił się „kłamstwa oświęcimskiego"? Prawnicy nie mają wątpliwości
Praca, Emerytury i renty
Będzie więcej dni wolnych na opiekę nad dzieckiem? Minister odpowiada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama