Jedna trzecia powierzchni w centrach handlowych Europy została wybudowana ponad 20 lat temu - podają analitycy Cushman & Wakefield. Z najnowszego raportu wynika, że tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych Europy zaczęło spowalniać, a dojrzałe rynki zbliżają się do poziomu nasycenia.
Jak podają eksperci Cushman & Wakefield w ostatnich dwóch dekadach rynek centrów handlowych w Europie powiększał się średnio o 5,4 mln mkw. rocznie, ale w latach 2018-2019 średnia roczna podaż nowej powierzchni handlowej może wynieść zaledwie 3,5 mln m kw. - Za mniejsze zapotrzebowanie na nową powierzchnię na Starym Kontynencie odpowiadają rozwinięte rynki handlowe i rosnąca popularność zakupów w kanale online. Zapotrzebowanie na nowe centra handlowe maleje, ale inwestorzy mogą wykorzystywać okazje wynikające ze starzenia się zasobów na najbardziej dojrzałych rynkach, inwestując w przebudowę istniejących obiektów, zwłaszcza że jedna trzecia powierzchni w galeriach handlowych Europy została wybudowana ponad 20 lat temu - czytamy w raporcie.