Komentuje Przemysław Wasiluk, zastępca dyrektora, Dział Zarządzania Nieruchomościami, CBRE:
- Centra handlowe stały się ważnym ośrodkiem życia społecznego. Konieczne jest kreowanie doświadczeń innych niż zakupowe dla klientów. Głównymi celami dla wprowadzania nowoczesnych technologii w codziennym funkcjonowaniu galerii oraz wykorzystywania nowych mediów, jest przywiązanie konsumenta do marki centrum handlowego, a w dłuższej perspektywie wypracowanie przewagi konkurencyjnej i wyróżnienie się na tle konkurencji.
Centra handlowe coraz chętniej decydują się na wdrażanie nowych technologii w celach marketingowych. Jednym z popularnych rozwiązań jest montowanie ekranów LED-owych w galerii w celu zaprezentowania aktualnej oferty.
W tym samym celu tworzone są aplikacje mobilne, przedstawiające obecnie obowiązujące rabaty, oferty specjalne oraz kupony promocyjne, które mają zachęcić konsumentów do odwiedzenia konkretnego centrum handlowego. Obecnie standardem są aplikacje, które na podstawie poprzednich decyzji zakupowych klienta przygotowują spersonalizowaną ofertę lub wyznaczają najkrótszą drogę do danego centrum handlowego. Stosowanie funkcji geolokalizacji w aplikacjach pozwala na to, aby klient, który kieruje się do danego centrum, otrzymywał z aplikacji innej galerii handlowej pełen pakiet ofert i promocji, tak aby mógł świadomie podjąć decyzję o wyborze obiektu, w którym znajdzie najlepszą dla siebie ofertę.