Gra o klienta

Po co nowe technologie i nowe media w galeriach handlowych?

Aktualizacja: 20.04.2017 23:55 Publikacja: 20.04.2017 23:44

Przemysław Wasiluk, ekspert CBRE

Przemysław Wasiluk, ekspert CBRE

Foto: materiały prasowe

Komentuje Przemysław Wasiluk, zastępca dyrektora, Dział Zarządzania Nieruchomościami, CBRE:

- Centra handlowe stały się ważnym ośrodkiem życia społecznego. Konieczne jest kreowanie doświadczeń innych niż zakupowe dla klientów. Głównymi celami dla wprowadzania nowoczesnych technologii w codziennym funkcjonowaniu galerii oraz wykorzystywania nowych mediów, jest przywiązanie konsumenta do marki centrum handlowego, a w dłuższej perspektywie wypracowanie przewagi konkurencyjnej i wyróżnienie się na tle konkurencji.

Centra handlowe coraz chętniej decydują się na wdrażanie nowych technologii w celach marketingowych. Jednym z popularnych rozwiązań jest montowanie ekranów LED-owych w galerii w celu zaprezentowania aktualnej oferty.

W tym samym celu tworzone są aplikacje mobilne, przedstawiające obecnie obowiązujące rabaty, oferty specjalne oraz kupony promocyjne, które mają zachęcić konsumentów do odwiedzenia konkretnego centrum handlowego. Obecnie standardem są aplikacje, które na podstawie poprzednich decyzji zakupowych klienta przygotowują spersonalizowaną ofertę lub wyznaczają najkrótszą drogę do danego centrum handlowego. Stosowanie funkcji geolokalizacji w aplikacjach pozwala na to, aby klient, który kieruje się do danego centrum, otrzymywał z aplikacji innej galerii handlowej pełen pakiet ofert i promocji, tak aby mógł świadomie podjąć decyzję o wyborze obiektu, w którym znajdzie najlepszą dla siebie ofertę.

Technologie znajdują również zastosowanie w codziennym funkcjonowaniu centrów handlowych, pozwalając na generowanie oszczędności na etapie zarządzania budynkiem oraz umożliwiając wdrażanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Nowe technologie umożliwiają sterowanie głównymi parametrami takimi jak oświetlenie, wentylacja czy klimatyzacja za pomocą telefonu, co pozwala na posiadanie na bieżąco pełnego nadzoru nad funkcjonowaniem obiektu.

Nowe media są natomiast świetnym narzędziem umożliwiającym bezpośredni kontakt z konsumentem. Pozwalają dotrzeć do dużej grupy odbiorców, których można precyzyjnie zidentyfikować, umożliwia wymianę informacji oraz monitorowanie tego, jakie treści są dla klientów atrakcyjne, co pozwala na optymalizowanie kolejnych działań marketingowych.

Odpowiednio dopasowane rozwiązania z zakresu nowych technologii wraz z przemyślaną strategią obiektu i układem najemców dopasowanych do oczekiwań konsumentów, pozwalają na stworzenie przestrzeni do której chętnie wracają klienci, a to oni są najwyższą stawką na rynku handlowym.

- więcej na ten temat w piątkowych "Nieruchomościach"

Komentuje Przemysław Wasiluk, zastępca dyrektora, Dział Zarządzania Nieruchomościami, CBRE:

- Centra handlowe stały się ważnym ośrodkiem życia społecznego. Konieczne jest kreowanie doświadczeń innych niż zakupowe dla klientów. Głównymi celami dla wprowadzania nowoczesnych technologii w codziennym funkcjonowaniu galerii oraz wykorzystywania nowych mediów, jest przywiązanie konsumenta do marki centrum handlowego, a w dłuższej perspektywie wypracowanie przewagi konkurencyjnej i wyróżnienie się na tle konkurencji.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu