– Coworking, w największym uproszczeniu, to współdzielenie przestrzeni biurowej przez więcej niż jeden podmiot – mówi Bartosz Chmiel, Brand & Marketing Manager w firmie HubHub.
Nowoczesna usługa
– W bardzo wielu obszarach, szczególnie w sferze usług dla biznesu, obserwujemy tendencję do zastępowania posiadania rzeczy, m.in. samochodów czy serwerów, przez usługę. Coworking jest po prostu przeniesieniem tego trendu w obszar wynajmu przestrzeni biurowych – dodaje dr Paulina Bednarz-Łuczewska, ekspertka w dziedzinie zarządzania z Akademii Leona Koźmińskiego.
– To ciekawe zjawisko, bo dzięki temu można nie tylko nawiązywać nowe znajomości, ale także uczyć się od siebie, tworzyć network, a nawet – wspólnie pracować nad nowymi projektami. Wynajem biurka ma być zatem biletem wstępu do dynamicznej biznesowej społeczności – dodaje Bednarz-Łuczewska.
Kanapy i budki
Takich wspólnych przestrzeni biurowych powstaje coraz więcej. Dlaczego? Bo oferują jednak dużo więcej niż tylko biurko do wynajęcia. –Profesjonalne powierzchnie coworkingowe to przede wszystkim wysokiej jakości funkcjonalna przestrzeń, która ma za zadanie pobudzać kreatywność przebywających w niej osób, sprzyjać wymianie pomysłów, idei – mówi Monika Kaczmarczyk, dyrektor zarządzająca Adgar Conference Group i Brain Embassy.
Jeśli chodzi o samo miejsce pracy, każdy może tam znaleźć coś dla siebie. Są więc biurka w tzw. open spasie, osobne gabinety i tzw. budki telefoniczne, gdzie można pracować w ciszy, ale też i sale konferencyjne.