Jak szacują analitycy Colliers, 58 proc. z ponad 430 tys. mkw. powstającej powierzchni handlowej przypada na główne aglomeracje. Największymi inwestycjami są Galeria Młociny w Warszawie (75 tys. mkw) i Galeria Libero w Katowicach (45 tys. mkw.). Znaczna część podaży to wynik powiększania już istniejących obiektów, jak Morski Park Handlowy w Gdańsku czy Platan w Zabrzu.

Analitycy podkreślają, że większość nowych trendów handlowych rozwija się w Warszawie – największym i najzasobniejszym rynku. To m.in. wzrost liczby projektów o funkcjach mieszanych, często z wykorzystaniem starej zabudowy – to m.in. praski Koneser, Elektrownia Powiśle, ArtN czy Bohema. Podobne przedsięwzięcia realizowane są w innych miastach – to np. Zajezdnia Poznań.

Jeśli chodzi o popyt, kontynuowany jest trend polegający na rosnącym udziale gastronomii i rozrywki. Z kolei rosnąca popularność fitness klubów przekłada się na ekspansję sieci sklepów z odzieżą i wyposażeniem sportowym. Obserwowany jest też powrót do centrów handlowych sklepów z szeroko rozumianym wyposażeniem wnętrz.