Do końca marca Pesa ma dostarczyć szesnaście 3-członowych pojazdów i do lata przyszłego roku resztę z 71 pojazdów z pierwszego kontraktu. Regionalne przewozy z Frankfurtu zamówiły siedemdziesiąty drugi pociąg, 2-członowy Link.
- Bardzo zależało nam na pomyślnym zakończeniu tego kontraktu, bo nie mieliśmy alternatywy dla tych pociągów - przyznaje Prezes regionalnego przewoźnika NWL Joachim Kuenzel. Dodaje, ze jeszcze w maju tego roku miał poważne wątpliwości, czy do końca października otrzyma zamówione Linki.
- Nie mam 100 procent pewności czy do końca marca 2019 roku Pesa dostarczy pozostałe 16 trzyczłonowych Linków, ale ufam prezesowi Pesy Krzysztofowi Sedzikowskiemu - zaznacza Kuenzel.
Linki jeżdżą od kilku miesięcy w Westfalii. - To nowoczesne, dobrze wyglądające pociągi, które są dobrze oceniane przez maszynistów - uważa przewodniczący rady nadzorczej DB Regio NRW Andree Bach.
Dobre opinie o Linkach Pesy sprawiły, że DB już zamówiło jeden pojazd więcej i sygnalizuje chęć rozmów o kolejnych kontraktach. - Nie będą one zawierane jako części ramowej umowy na Linki, która ważna jest do końca tego roku. Rozmowy będą dotyczyć nowych projektów, a wspólne zespoły robocze mające omówić kwestie techniczne zaczną pracować na początku przyszłego roku - zapowiada prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski.