Francuski producent pociągów TGV dodał, że działania zaradcze, by nie ograniczać konkurencji zachowują zasadnicze elementy ekonomiczne i przemysłowe operacji połączenia się z Siemensem. „Nadal jednak nie ma pewności, że zawartość tych propozycji wystarczy do rozproszenia niepokojów Komisji Europejskiej" — stwierdził Alstom, a tej decyzji spodziewa się do 18 lutego.

Komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager powiedziała w niedzielę agencji Reutera, że Komisja bada ustępstwa z ostatniej chwili zaproponowane przez Alstoma i Siemensa, aby uratować projekt połączenia ich działów taboru szynowego, ale do ich inicjatywy doszło znacznie po zwykłych terminach, w 110. dniu rozpatrywania tego projektu.

Vestager zapytana, czy drzwi są nadal otwarte dla możliwej fuzji odpowiedziała: — Przyglądamy się temu, co nam przekazano w piątek. To było ostatnie pchnięcie, o ile w ogóle możliwe. Nie chciała rozmawiać o konkretnych zmianach proponowanych przez obie filmy, bo sprawa jest nadal oceniana.

Osoby znające sprawę mówiły w ubiegłym tygodniu, że pion konkurencji sprzeciwi się fuzji, decyzję może ogłosić już 6 lutego. Z kolei francuski minister gospodarki i finansów, Bruno Le Maire powiedział w rozgłośni France Inter, że nic już nie uzasadnia zawetowania tego projektu.

- Alstom i Siemens przekazały właśnie Komisji nowe ustępstwa, aby doprowadzić do fuzji i do stworzenia europejskiego czempiona w transporcie szynowym. Nic już nie uzasadnia odrzucenia przez Komisję ich fuzji — powiedział. Zdaniem ministra, tok rozumowania Komisji Europejskiej opiera się na logice, które nie pasuje już do światowej sytuacji gospodarczej — pisze Reuter.