OT Logistics dużo zainwestuje w portach

W przyszłym roku najwięcej pieniędzy pochłoną wydatki na budowę terminalu przeładowującego produkty rolnicze w Gdańsku.

Publikacja: 28.12.2015 21:00

OT Logistics dużo zainwestuje w portach

Foto: Bloomberg

W przyszłym roku OT Logistics, specjalizujący się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych, zamierza skoncentrować swoją aktywność na ostatnim z tych segmentów. – Naszą sztandarową inwestycją będzie inwestycja w Gdańsku, gdzie chcemy zbudować kompleksowe centrum obrotu portowo- -morskiego, a zarazem największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Dodaje, że w pierwszym etapie grupa zamierza wybudować terminal paszowy o rocznym potencjale przeładunkowym wynoszącym 2,5 mln ton towarów. Będzie on realizowany w latach 2016–2018. W drugim etapie planowana jest budowa terminalu masowego o potencjale przeładunkowym 5 mln ton. Prace nad nim potrwają do 2020 r.

– Port będzie gotowy do obsługi największych statków towarowych w Polsce. Pirs o długości 600 m umożliwi jednoczesną obsługę dwóch statków pełnomorskich – twierdzi Nowik. Jego zdaniem dzięki zaplanowanym udogodnieniom terminal w Gdańsku zapewni unikalną w skali regionu ofertę jednoczesnego rozładunku i załadunku statku przy jednym podejściu. W efekcie będzie mógł skutecznie konkurować z innymi portami wyspecjalizowanymi w ładunkach agro, zlokalizowanymi w Hamburgu (Niemcy), Petersburgu (Rosja), Odessie (Ukraina) i Konstancy (Rumunia).

Realizacja projektu w Gdańsku może pochłonąć łącznie około 300 mln zł. OT Logistics już prowadzi rozmowy zmierzające do pozyskania dla tego projektu partnerów, którzy będą go współfinansować i zapewnią część ładunków do przeładunku. We wrześniu spółka zawarła z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy około 26 ha gruntów, na których chce zrealizować inwestycję.

OT Logistics planuje również inwestycje w pozostałych swoich portach. W zależnym OT Port Świnoujście uruchomiono w październiku terminal kontenerowy. Z kolei w OT Port Gdynia zainwestowano w budowę dwóch magazynów lekkiej konstrukcji. – Dążymy do uniwersalizacji obu tych portów i przyszłoroczne inwestycje, niejako wzorem tegorocznych, będą odpowiedzią na ich bieżące zapotrzebowanie w związku ze spodziewanym wzrostem wolumenów przeładunków – informuje Nowik.

Logistyczna grupa oczekuje, że w najbliższym czasie zostaną uszczegółowione inwestycje i zakres współpracy z firmą Luka Rijeka, do której należy chorwacki port w Rijece. Giełdowa spółka ma w tym podmiocie 20,8 proc. akcji i przedstawiciela w radzie. Udziały kupiła latem za 112,2 mln kun (ponad 60 mln zł).

W przyszłym roku OT Logistics, specjalizujący się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych, zamierza skoncentrować swoją aktywność na ostatnim z tych segmentów. – Naszą sztandarową inwestycją będzie inwestycja w Gdańsku, gdzie chcemy zbudować kompleksowe centrum obrotu portowo- -morskiego, a zarazem największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Dodaje, że w pierwszym etapie grupa zamierza wybudować terminal paszowy o rocznym potencjale przeładunkowym wynoszącym 2,5 mln ton towarów. Będzie on realizowany w latach 2016–2018. W drugim etapie planowana jest budowa terminalu masowego o potencjale przeładunkowym 5 mln ton. Prace nad nim potrwają do 2020 r.

Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie