Empik to lider rynku księgarskiego, wartego niemal 3 mld zł. Oferta sieci to jednak nie tylko książki, ale również zabawki czy bardzo szybko rosnący segment papierniczy, artykułów do rękodzieła itp. Firma należąca do Penta Investments w ciągu miesiąca powiększyła się o sześć salonów i ma ich 236. W całym 2016 roku powstało 14 Empików - nie tylko w dużych ośrodkach. Od połowy listopada nowe salony Empik pojawiły się w Mielcu, Oświęcimiu, Mysłowicach, Rzeszowie i Sandomierzu.

– Empik intensywnie rozwija swoją sieć poprzez otwarcia sklepów zarówno w dużych ośrodkach, jak i w mniejszych miastach – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

– Chcemy partycypować w każdym atrakcyjnym projekcie developerskim, który pojawia się na rynku – dodaje.

Zgodnie z zapowiedzią wszystkie nowo otwierane salony powstają w zgodzie z nowym konceptem marki – tzw. Future Store. Powstał on na podstawie badań rodzimego rynku oraz doświadczenia światowych gigantów, a także w oparciu o blisko 70-letnią tradycję firmy. W jego aranżacji dominują przyjazne kolory – jest nowocześnie, designersko, ale też przytulnie. Dużą wagę przywiązano do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie jest znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono jasny język kolorów, który ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik albo dostępnych tylko w tej sieci. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20.

Empik w 2016 roku otworzył 14 nowych salonów. W 2017 roku i kolejnych latach tempo rozwoju będzie podobne – spółka planuje otwierać po 13 - 15 nowych lokalizacji rocznie.