Rekordy w piątek i sobotę, sklepy odrabiają straty

Black Friday przyniósł wzrost sprzedaży o ponad 50 proc. Prawdziwe żniwa handel miał jednak w sobotę, choć głównie w stacjonarnych punktach.

Publikacja: 01.12.2020 21:00

Rekordy w piątek i sobotę, sklepy odrabiają straty

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Niektóre sklepy od początku listopada promowały się pod hasłem Black Friday, pomagało zamknięcie większości sklepów stacjonarnych, które ruszyły dzień później, 28 listopada.

Niemal 80 proc. Polaków zapowiadało, że chce skorzystać na okazjach. Jak podaje platforma Shoper, gdzie działa ponad 15 tys. e-sklepów, tegoroczna edycja święta dała wzrost sprzedaży o 53 proc. do 2019 r.

Dodatkowo według danych firmy liczba transakcji wzrosła o 154 proc. w porównaniu ze zwykłym piątkiem sprzed tygodnia, a wartość sprzedaży wzrosła o 161 proc. Branże, w których konsumenci kupowali najwięcej, to głównie zdrowie i uroda, dom i ogród, odzież, elektronika.

– Za część notowanych w piątek zwyżek w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie, jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada – mówi Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

Także grupa Domodi miała tego dnia dobre wyniki, trzy serwisy wygenerowały sprzedaż ponad 14 mln zł.

Handel jednak najmocniej zyskał w sobotę – po ponownym otwarciu sklepów w galeriach wiele firm miało najwyższe dzienne obroty w historii. Z danych ShopperTrak Index Polska wynika, że cały tydzień oznaczał wzrost liczby klientów w stosunku do wcześniejszego o ponad 30 proc.

Niektóre sklepy od początku listopada promowały się pod hasłem Black Friday, pomagało zamknięcie większości sklepów stacjonarnych, które ruszyły dzień później, 28 listopada.

Niemal 80 proc. Polaków zapowiadało, że chce skorzystać na okazjach. Jak podaje platforma Shoper, gdzie działa ponad 15 tys. e-sklepów, tegoroczna edycja święta dała wzrost sprzedaży o 53 proc. do 2019 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji