Niektóre sklepy od początku listopada promowały się pod hasłem Black Friday, pomagało zamknięcie większości sklepów stacjonarnych, które ruszyły dzień później, 28 listopada.
Niemal 80 proc. Polaków zapowiadało, że chce skorzystać na okazjach. Jak podaje platforma Shoper, gdzie działa ponad 15 tys. e-sklepów, tegoroczna edycja święta dała wzrost sprzedaży o 53 proc. do 2019 r.
Dodatkowo według danych firmy liczba transakcji wzrosła o 154 proc. w porównaniu ze zwykłym piątkiem sprzed tygodnia, a wartość sprzedaży wzrosła o 161 proc. Branże, w których konsumenci kupowali najwięcej, to głównie zdrowie i uroda, dom i ogród, odzież, elektronika.
– Za część notowanych w piątek zwyżek w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie, jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada – mówi Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.
Także grupa Domodi miała tego dnia dobre wyniki, trzy serwisy wygenerowały sprzedaż ponad 14 mln zł.