Lidl i Biedronka trwają w wojnie cenowej oferując nowe promocje. Skorzystają konsumenci

Rywalizacja dwóch największych dyskontów w Polsce staje się coraz bardziej zaciekła. Biedronka i Lidl nieustannie proponują klientom akcje promocyjne, ponieważ Polacy najchętniej kupują tam, gdzie jest najtaniej.

Aktualizacja: 19.09.2016 18:12 Publikacja: 19.09.2016 11:20

Lidl i Biedronka trwają w wojnie cenowej oferując nowe promocje. Skorzystają konsumenci

Foto: 123RF

Najnowsza odsłona dyskontowych promocji to „-50% na ubrania i buty". Oferta Portugalczyków obejmuje odzież oraz obuwie zarówno z kolekcji letniej, jak i jesienno-zimowej.

Odpowiedź Lidla to znana już akcja „produkty w cenie 2 zł", która obejmuje przede wszystkim artykuły spożywcze, ale i produkty kosmetyczne.

Bitwa na promocje pomiędzy największymi dyskontami w Polsce trwa od dłuższego czasu i wygląda na to, że szybko się nie skończy.

Moc promocji w dyskontach

Pod koniec sierpnia w Biedronce ruszyła akcja „Gang Świeżaków", dzięki której można dostać pluszaka w kształcie owocu lub warzywa. Warunkiem jest zebranie odpowiedniej liczby naklejek, przyznawanych za zakupy w sklepach sieci.

Co ciekawe niemal identyczną akcję rok wcześniej przeprowadził Lidl w Portugalii, skąd pochodzi Biedronka. Maskotki są bardzo podobne, zbliżona jest też kwota, za której wydanie dostaje się nalepki.

Z zaskakująco podobnymi promocjami w obu sieciach mieliśmy do czynienia także w maju. Dwa dni po rozpoczęciu akcji Lidla „Ponad 100 produktów w cenie 2 zł", Biedronka ruszyła z promocją pod hasłem „Ponad 100 produktów 2 zł taniej".

W połowie sierpnia Lidl zaproponował drugą odsłonę akcji „Najtańsze produkty w historii". Produkty do przyrządzenia obiadu dla czterech osób można było kupić za maksymalnie 5 złotych. Zaledwie dzień później Portugalczycy ruszyli z promocją „Dni super oferty", proponując w nich wyroby w trzech przedziałach cenowych: 4,99 zł; 1,99 zł oraz 0,99 zł.

To nie koniec. 22 sierpnia Lidl zaproponował 20-złotowe bony wszystkim, którzy zrobią zakupy za minimum 100 zł. Biedronka odpowiedziała błyskawicznie i zaraz potem za każde zakupy o wartości co najmniej 199 zł, rozdawała rabaty o wartości 25 złotych. Co na to Lidl? 25 sierpnia zaproponował 30 zł za każde wydane 100 zł, z akcji nie wykluczył tych, którzy wcześniej odebrali rabat 20-złotowy.

Polacy idą tam, gdzie niższa cena

Jak wyjaśniają obserwatorzy rynku, promocyjna walka dyskontów nie ustanie. Powód? Do sklepów najłatwiej nas przyciągnąć obniżkami cen produktów - wynika z badania Open Research. Aż 57 proc. Polaków uważa obniżkę ceny pojedynczego produktu za najbardziej atrakcyjną formę promocji.

Biedronka dystansuje niemieckiego konkurenta

Biedronka ma w Polsce kilkukrotnie więcej sklepów niż Lidl. Niemcy w 2015 r. otworzyli 30 sklepów, a w tym roku kolejne 11. Obecnie mają 590 placówek. Portugalczycy w 2015 r. otworzyli 102 sklepy, a w bieżącym kolejne 40. Łącznie mają ich 2693.

Najnowsza odsłona dyskontowych promocji to „-50% na ubrania i buty". Oferta Portugalczyków obejmuje odzież oraz obuwie zarówno z kolekcji letniej, jak i jesienno-zimowej.

Odpowiedź Lidla to znana już akcja „produkty w cenie 2 zł", która obejmuje przede wszystkim artykuły spożywcze, ale i produkty kosmetyczne.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy