Kierownictwo sklepu nie było gotowe na taki tłum - informuje BBC. Klienci ustawiali się w długie kolejki po wszystko - od mięsa po telewizory. Zniżki na niektóre towary wniosły nawet 60 proc.
Czytaj także: Otwarcie salonu Xiaomi. Tłumy walczyły o smartfony za 49 zł
Według agencji Xinhua niektórzy klienci stali dwie godziny w kolejce, by kupić to co udało im się zdobyć, a inni czekali trzy godziny na wolne miejsce na parkingu przed sklepem.
Sure. The crowd I had at checkout was at 9:25am, well before it turned chaotic. Also, this 12k RMB Burberry cape fascinated me. China is an exotic place, I’ll tell you what. pic.twitter.com/mbcE2w36Bt
— Natalie Judd (@NatAttack) August 27, 2019
Chińskie media informują o przepychankach przy lodówkach z mrożonkami i walce o pieczone kurczaki, które były mocno przecenione.
Dlatego też sklep wydał specjalny komunikat: "Ze względu na przeludnienie oraz w celu zapewnienia lepszych warunków do zakupów, Costco zamknie się tymczasowo po południu 27 sierpnia. Proszę nie przychodzić".
Sieć przeprasza za niedogodności, ale zdecydowało, że od następnego dnia po uroczystym otwarciu trzeba będzie sobie zarezerwować wizytę w sklepie smsem a liczba osób, które jednocześnie będą mogły robić zakupy zostanie ograniczona do 2 tysięcy. wszystko ze względów bezpieczeństwa.
Roczny abonament dla klientów Costco w Chinach to 199 juanów czyli około 25 euro.
Costco, to największa w Stanach Zjednoczonych sieć sklepów magazynowych dostępnych na zasadzie przywileju członkowskiego. Jest też trzecia siecią handlu detalicznego w USA i jedną z 10 największych na świecie. W sklepach sieci sprzedaje się towary pakowane w opakowaniach zbiorczych. Costco ma sieć sklepów nie tylko w USA, ale także w Puerto Rico,, Kanadzie, meksyku, Wielkiej Brytanii, Japonii, Korei Południowej, na Tajwanie, w Australii, Hiszpanii na Islandii i we Francji o od niedawna także w Chinach w Szanghaju.