Reklama
Rozwiń
Reklama

Oblężenie pierwszego sklepu Reserved w Izraelu

Odzieżowa firma LPP otworzyła swój pierwszy sklep Reserved w Tel-Awiwie, stolicy Izraela. Dzięki promocji zainteresowanie polską marką było duże.

Aktualizacja: 16.08.2018 18:02 Publikacja: 16.08.2018 15:27

Oblężenie pierwszego sklepu Reserved w Izraelu

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Gdańska firma LPP otworzyła swój pierwszy sklep w Izraelu. W ramach jego promocji sklep rozdawał 200 biletów do Europy pierwszym klientom, którzy zrobią zakupy za 200 szekli. To zapewne dlatego – zdaniem tamtejszych mediów – na otwarcie sklepu Reserved przyszły tłumy.

Reklama
Reklama

Czytaj także: Polski sklep Reserved otwarty w Londynie

- Pierwszy sklep, który otwieramy w Izraelu nie jest duży: liczy sobie 730 metrów kwadratowych i będzie oferował wyłącznie kolekcje damskie. Sukces projektu mierzymy jak zwykle w sprzedaży na metr kwadratowy. W przypadku tej lokalizacji będzie można o nim mówić, gdy sprzedaż ta przekroczy tysiąc złotych na metr kwadratowy – mówi nam Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Według niego, ważnym elementem zdobywania rynku izraelskiego jest strategia cenowa. - Postanowiliśmy, że ceny produktów, które zaoferujemy kobietom w Izraelu będą identyczne jak ceny w Polsce. Przy tamtejszej sile nabywczej, z naszych analiz wynika, że oferta Reserved będzie w związku z tym bardzo atrakcyjna – mówi Lutkiewicz.

Reklama
Reklama

- Uważamy Izrael za bardzo interesujący rynek. Mieszka tam około 10 mln ludzi, ale PKB per capita jest znacząco wyższe od polskiego. Polska ma cztery raz więcej mieszkańców, ale rynek odzieży i obuwia jest tylko dwa razy większy niż w Izraelu, gdzie jest wart ponad 20 mld zł. Przy tym dynamika wzrostu rynku zwłaszcza odzieżowego w Izraelu rośnie o kilka procent rocznie. Kobiety w tym kraju bardzo lubią modę i podążają za światowymi trendami – ocenia wiceprezes LPP.

Czytaj także: Reserved chce być polskim iPhone’em

Polska firma odzieżowa, aby wejść do Izraela podpisało umowę z lokalnym partnerem franczyzowym. Pierwotnie jeszcze w tym roku spółka chciała otworzyć sklepy w trzech miejscach w tym kraju.

– Wiemy już, że w przyszłym roku otworzymy tu wraz z naszym partnerem franczyzowym drugi sklep. Ostrożnie podchodzimy do długofalowych planów dotyczących tego rynku. Wiele zależeć będzie od tego, jak odebrane zostanie Reserved w pierwszych dwóch lokalizacjach – mówi nam Przemysław Lutkiewicz.

- Nasze decyzje odnośnie otwierania sklepów własnych bądź franczyzowych uzależniona jest od charakteru i specyfiki rynku. Tam, gdzie możemy, otwieramy sklepy samodzielnie, franczyza to jedynie drobny ułamek naszej działalności. Sądzę, że docelowo w naszej strategii działania nie będzie stanowić ona nigdy więcej niż 5 proc. całości - ocenia Lutkiewicz.

W tym roku LPP ma wejść także na Słowenię i do Kazachstanu. W sumie powierzchnia sklepów grupy urosnąć ma o 11 proc. do do prawie 1,11 mln metrów kwadratowych.

Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Handel
Umowa z Mercosurem przełożona o miesiąc. Efekt działań Francji, Włoch i Polski
Handel
Prezes Gabony: Jest czego się bać. Chińska konkurencja może nas wyprzeć w pięć lat
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama