Allegro podało w komunikacie, że przychody netto w I kw. 2021 r. wyniosły 1,21 mld zł. Z kolei wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie wyniosła 9,6 mld zł i była 46,1 proc. wyższa. Liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, a ich roczne wydatki wyniosły średnio niemal 2,9 tys. zł.

Skorygowana EBITDA spółki to 535,6 mln zł, po wzroście rdr 50,6 proc. W efekcie tak dobrych wyników Allegro podwyższyło swoje oczekiwania dotyczące całego roku 2021. Spodziewa się, że GMV wzrośnie o około 20 proc. rdr, przychody netto grupy wzrosną o nieco ponad 30 proc. rdr, a skorygowana EBITDA wzrośnie o około 20 proc. Przewidywania dotyczące inwestycji w 2021 r. pozostają na niezmienionym poziomie 550–600 mln zł.

- Allegro wypracowało naprawdę solidne wyniki w pierwszym kwartale, między innymi dzięki bardzo dobrym rezultatom z działalności reklamowej, a także w związku z pierwszymi przychodami z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart! - mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

- Przełożyło się to na wzrost przychodów oraz EBITDA, pomimo wyższych o 147 proc. rdr kosztów subsydiowania dostaw dla coraz liczniejszego grona klientów Smart - dodaje.