Pandemia gwałtownie podniosła sprzedaż wódki i whisky w Rosji

Rosyjskie sieci handlowe zanotowały gwałtowny wzrost sprzedaży alkoholu, a szczególnie wódki i whisky. Rosjanie gromadzą zapasy alkoholu odkąd rząd wprowadził tzw. lockdown, by ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Aktualizacja: 09.04.2020 12:24 Publikacja: 09.04.2020 11:18

Pandemia gwałtownie podniosła sprzedaż wódki i whisky w Rosji

Foto: Bloomberg

Wzrost sprzedaży alkoholu zanotowano nie tylko w dużych miastach - w tym w Moskwie, ale praktycznie we wszystkich regionach Rosji - informuje agencja Reutera.

W ostatnim tygodniu marca sprzedaż wódki w całej Rosji wzrosła o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Natomiast sprzedaż whisky skoczyła o 47 proc, a piwa o 25 proc. - wynika z najnowszym analizy firmy Nielsen.

Magnit, jedna z największych rosyjskich sieci detalicznych, zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży alkoholu od wprowadzenia lockdownu. Sieci Lenta i O'Key potwierdziły wzrost sprzedaży o 1/3. Najmocniej skoczyła sprzedaż najtańszego alkoholu.

Prezydent Władimir Putin przedłużył tzw. lockdown do 31 kwietnia. Prezydent zapowiedział, że wszyscy Rosjanie nadal będą dostawać wypłaty, mimo, iż wielu nie pracuje. Mimo pomocy rządowej wiele firm w Rosji już zaczęło zwalniać pracowników lub wysyłać ich na bezpłatne urlopy. Niektóre firmy zdecydowały się na obcięcie wynagrodzeń, by zachować pełne zatrudnienie.

W Moskwie mieszkańcom zabroniono wychodzić z domów. Jedyne wyjątki to wyjście po zakupy spożywcze w najbliższym domu sklepie oraz wyjście po lekarstwa a także wyprowadzenie psa czy wyrzucenie śmieci lub pilna wizyta u lekarza. Poza tym obowiązuje zakaz spacerowania i biegania w miejscach publicznych - informuje Reuters.

W Rosji jak dotąd zarejestrowano 10131 przypadków infekcji koronawirusa.

Wzrost sprzedaży alkoholu zanotowano nie tylko w dużych miastach - w tym w Moskwie, ale praktycznie we wszystkich regionach Rosji - informuje agencja Reutera.

W ostatnim tygodniu marca sprzedaż wódki w całej Rosji wzrosła o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Natomiast sprzedaż whisky skoczyła o 47 proc, a piwa o 25 proc. - wynika z najnowszym analizy firmy Nielsen.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku
Handel
Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci