H&M notuje dramatyczny spadek sprzedaży przez koronawirusa

Jedna z największych światowych sieci handlowych świata H&M zanotowała dramatyczny spadek sprzedaży. Przez pandemię koronawirusa w marcu sprzedaż spadła aż o 46 proc.

Aktualizacja: 03.04.2020 14:14 Publikacja: 03.04.2020 09:08

H&M notuje dramatyczny spadek sprzedaży przez koronawirusa

Foto: AFP

Szwedzka sieć prognozuje znaczny spadek przychodów w drugim kwartale tego roku - informuje Reuters.

H&M musiał z powodu pandemii zamknąć większość swoich sklepów. Szwedzka sieć zapowiada możliwość redukcji zatrudnienia, a także po raz pierwszy od wejścia na giełdę w 1974 roku nie wypłaci rocznej dywidendy.

„W obliczu dramatycznej sytuacji na rynku musimy podjąć wiele trudnych decyzji i rozpocząć zdecydowane działania" - powiedziała w oświadczeniu nowo mianowana prezes spółki Helena Helmersson.

W pierwszym kwartale tego roku zysk sieci przed opodatkowaniem wyniósł 2,50 mld koron szwedzkich (247,6 mln dolarów) - ponad dwa razy tyle co w analogicznym okresie zeszłego roku, kiedy to H&M raportował wynik przed podatkiem na poziomie 1,04 mld koron.

W marcu wzrosły też wyraźnie zakupy online o 17 proc., ale to za mało wy wyrównać spadek sprzedaży z zamkniętych sklepów stacjonarnych.

Szwedzka sieć prognozuje znaczny spadek przychodów w drugim kwartale tego roku - informuje Reuters.

H&M musiał z powodu pandemii zamknąć większość swoich sklepów. Szwedzka sieć zapowiada możliwość redukcji zatrudnienia, a także po raz pierwszy od wejścia na giełdę w 1974 roku nie wypłaci rocznej dywidendy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Wojna Lidla i Biedronki zwiększy długi sklepów
Handel
Coraz ostrzejsza walka Lidla i Biedronki. To będzie tania Wielkanoc?
Handel
LPP podnosi rękawicę i odpiera zarzuty Hindenburg
Handel
Lidl ponownie uderza w Biedronkę. Co zarzuca konkurentowi niemiecka sieć?
Handel
Prezes LPP uspokaja inwestorów. Akcje odbijają po załamaniu