Reklama

Sprzedaż detaliczna rozczarowała. Luzowania nie pomogły

Mimo że w lutym część obostrzeń została poluzowana, sprzedaż detaliczna i tak była niższa niż rok temu. Specjaliści tłumaczą, że jest to efekt m.in. wysokiej bazy.

Aktualizacja: 19.03.2021 12:35 Publikacja: 19.03.2021 10:37

Sprzedaż detaliczna rozczarowała. Luzowania nie pomogły

Foto: Adobe Stock

Jak podał Główny Urząd statystyczny, sprzedaż detaliczna w lutym w ujęciu realnym (czyli w cenach stałych) spadła o 3,1 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei w porównani ze styczniem sprzedaż wzrosła o 3,5 proc. Oba wyniki są niższe od średniej prognoz ekonomistów. Specjaliści spodziewali się spadku w ujęciu rocznym o 2,5 proc. i wzrostu w ujęciu miesięcznym o 3,9 proc.

Czytaj także: Handel słaby jak wiosną. Lockdown dobija sklepy

Dla porównania, sprzedaż detaliczna w cenach stałych zmalała w styczniu o 6 proc. rok do roku, po zniżce o 0,8 proc. w grudniu i 5,3 proc. w listopadzie. 

Ekonomiści banku Pekao zaznaczają, że powodem spadku o 3,1 proc. jest wysoka baza z 2020 r. W lutym ubiegłego roku Polacy ruszyli do sklepów, robiąc zapasy w obawie przed rozpoczynającą się pandemią.

Reklama
Reklama

Departament Analiz Ekonomicznych banku PKO BP wskazuje, że sprzedaż odzieży i obuwia oraz prasy i książek najmocniej zyskała na luzowaniu obostrzeń.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama