Promocyjny zawrót głowy. Sklepy ostro walczą o klientów

Już przed pandemią co trzeci produkt był sprzedawany w promocji. Teraz ich skala jest jeszcze większa.

Aktualizacja: 16.07.2020 16:10 Publikacja: 16.07.2020 15:56

Promocyjny zawrót głowy. Sklepy ostro walczą o klientów

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Dla Polaków promocje to jeden z podstawowych kryteriów wyboru sklepu na zakupy. Gazetki promocyjne wcale nie tracą na znaczeniu, choć coraz więcej przechodzi na wersje elektroniczne. Pandemia spowodowała, że zainteresowanie promocjami jeszcze wzrosło, co jest efektem obaw konsumentów choćby o swoje zatrudnienie czy ryzyko redukcji wynagrodzenia.

Firmy handlowe na ten trend reagują i organizują coraz więcej promocji, co nasila walkę konkurencyjną. Duże sieci są w stanie mocniej redukować ceny i organizować więcej promocji niż pojedyncze sklepy.

- Biedronka w odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów regularnie oferuje im liczne promocje, skierowane do różnorodnych grup konsumenckich. Przykładowo dedykowana seniorom 65+ specjalna oferta „Platynowe Rabaty” pozwoliła na zakup najważniejszych produktów z różnych kategorii w cenach niższych o 30 proc. - mówi Michał Gontarz, dyrektor handlowy w sieci Biedronka. Dodatkowo posiadacze karty Moja Biedronka mogli skorzystać z promocji „Płać mniej, oszczędzaj więcej” z rabatami na kolejne zakupy. Oferta „Mega Koszyk” pozwoliła na nabycie produktów podstawowej potrzeby po niższej cenie przy większych zakupach. - Promocja „Biała Noc” umożliwiła natomiast oszczędne zakupy nocnym markom, którzy mogli otrzymać produkty w cenie niższej o wartość podatku VAT. Poprzez szczególne uatrakcyjnienie nocnych promocji chcieliśmy lepiej rozłożyć ruch klientów, co było szczególnie istotne ze względu na szczególne ograniczenia sanitarne w sieciach handlowych na początku pandemii - dodaje.

Inne sieci także organizują wiele różnego typu akcji. - Oferowanie niskiej, atrakcyjnej ceny na wysokiej jakości produkty spożywcze i artykuły przemysłowe, wyprodukowane w sposób zrównoważony, stanowi podstawową strategię sieci - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska.

Czytaj także: Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Jak podaje, informacje o nowych ofertach i promocjach klienci otrzymują przy pomocy wielu kanałów, zarówno online, jak i offline. Promocje obejmują asortyment spożywczy i artykuły przemysłowe w sklepach stacjonarnych oraz ofertę lidl-sklep.pl. - Zauważamy, że każda forma promocji cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Kliencie chętnie z nich korzystają - mówi mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

Co więcej, aplikacja zakupowa Lidl Plus stanowi dla klientów istotne narzędzie wspierające atrakcyjne oferty, promocje cenowe i kupony. Z naszych wyliczeń wynika, że korzystając z aplikacji Lidl Plus użytkownik może zaoszczędzić nawet 500 zł w skali miesiąca. Lidl zapewnia, iż nadal będzie pracować nad rozwojem atrakcyjnej oferty wysokiej jakości produktów spożywczych, w niskich, lidlowych cenach.

Wysyp promocji to obecnie domena nie tylko sklepów spożywczych. Promocje masowo organizują także sieci odzieżowe, które mają magazyny pełne wiosennej kolekcji. Przy zamknięciu sklepów stacjonarnych nie udało się ich tak wielu sprzedać wyłącznie przez platformy online, stąd masowe wyprzedaże i cięcie cen.

- Dzięki uważnej obserwacji konsumenckich preferencji i okoliczności rynkowych mogliśmy sprawnie dostosować ofertę do potrzeb naszych klientów, tak by odpowiadała na nowe trendy z zachowaniem atrakcyjnej ceny. Zależy nam, by nasze propozycje były jak najlepiej dopasowane do wciąż zmieniających się warunków. Dlatego również teraz uważnie obserwujemy sytuację i na bieżąco reagujemy przygotowując zróżnicowane akcje specjalne i promocje - podaje biuro prasowe LPP, właściciela marek Reserved, House czy Cropp.

Dla Polaków promocje to jeden z podstawowych kryteriów wyboru sklepu na zakupy. Gazetki promocyjne wcale nie tracą na znaczeniu, choć coraz więcej przechodzi na wersje elektroniczne. Pandemia spowodowała, że zainteresowanie promocjami jeszcze wzrosło, co jest efektem obaw konsumentów choćby o swoje zatrudnienie czy ryzyko redukcji wynagrodzenia.

Firmy handlowe na ten trend reagują i organizują coraz więcej promocji, co nasila walkę konkurencyjną. Duże sieci są w stanie mocniej redukować ceny i organizować więcej promocji niż pojedyncze sklepy.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji
Handel
Nowy etap totalnej wojny cenowej. Co z powrotem 5-proc. VAT-u na żywność?