Reklama
Rozwiń

Ostry zjazd wydatków w kwietniu. Sprzedaż runęła o 39 proc.

W tygodniu od 13 do 19 kwietnia wartość wydatków na żywność i produkty chemiczne w sklepach spadła aż 39 proc.

Aktualizacja: 28.04.2020 10:50 Publikacja: 28.04.2020 10:34

Ostry zjazd wydatków w kwietniu. Sprzedaż runęła o 39 proc.

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Już marcowe dane o sprzedaży były słabe, ale wtedy pojawiały się jeszcze okresy zmasowanych zakupów, kiedy Polacy uzupełniali zapasy. W kwietniu tego efektu już nie ma, a według Nielsena jest nawet dużo gorzej. W tygodniu 16 (13-19 kwietnia) wartość sprzedaży koszyka FMCG rok do roku spadła 39 proc., a w porównaniu do tygodnia wcześniejszego o 32 proc. Co ciekawe, spadła nie tylko wartość sprzedaży w stacjonarnych, ale także online i to 12 proc. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: popcorn z 48 proc. czy rosnąca o 43 proc. mrożona pizza. Jej powodzenie może tłumaczyć dlaczego sieci gastronomiczne w okresie pandemii nie zauważyły wzrostu zamówień. Z kolei jak podaje Nielsen kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu tracące 83 proc., lody z 24 proc. oraz piwo z 13 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem