Sieci handlowe pomagają szpitalom i przekazują dotacje dla WOŚP

Sieci handlowe nie zajmują się tylko zapewnieniem możliwości robienia zakupów. Angażują też środki w walkę z epidemią – przekazują pomoc szpitalom, organizacjom charytatywnym i rządowi.

Aktualizacja: 01.04.2020 14:34 Publikacja: 01.04.2020 14:19

Sieci handlowe pomagają szpitalom i przekazują dotacje dla WOŚP

Foto: Adobe Stock

W trakcie walki z epidemią, która w sieciach handlowych polega nie tylko zapewnianiu bezpieczeństwa pracownikom i klientom, ale także na olbrzymim wysiłku, by przy rwących się łańcuchach logistycznych zapewnić odpowiednio zaopatrzone półki, sieci nie zapominają o pomocy. Do pomagania w walce, którą toczy służba zdrowia i całe społeczeństwo, zabierają się zarówno oddolnie sami pracownicy sklepów, jak i całe sieci na mocy odgórnych decyzji.

Polska sieć POLOmarket poinformowała, że zakupiła 10 tysięcy przyłbic ochronnych dla szpitali i służb medycznych. Przyłbice te, z których zapewnieniem mają problemy odpowiedzialne za to instytucje państwa, są niezbędnym elementem ochrony pracowników służby zdrowia przed zakażeniem.

Czytaj także: Polski biznes i WOŚP kupują w Chinach sprzęt dla szpitali 

- Od momentu pojawienia się pierwszych zachorowań na Covid-19 w Polsce aktywnie włączyliśmy się w zapobieganie rozprzestrzenianiu koronawirusa, dostosowując się do wszelkich zaleceń służb sanitarno-epidemiologicznych. Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy i zabezpieczenie naszego personelu oraz Klientów było priorytetem. Teraz czujemy się także w obowiązku wesprzeć pracowników polskiej służby zdrowia, którzy każdego dnia walczą na pierwszej linii frontu epidemii – powiedział Jarosław Brudnicki, członek zarządu i dyrektor zakupów POLOmarket.

Na zakupie przyłbic się nie kończy – grupa POLOmarket stara się także wspierać pracowników szpitali w bieżącym zaopatrzeniu w podstawowe artykuły spożywcze i higieniczne.

W pomaganie mocno zaangażował się też Kaufland. Zarząd Kaufland Polska postanowił już kilka dni temu przekazać milion złotych do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia. Środki przekazane rządowi mają być przeznaczone między innymi na zakup testów wykrywających koronawirusa (Polska znacząco negatywnie odbiega w liczbie wykonywanych testów od innych państw walczących z Covid-19).

- Pragniemy pomóc w tej trudnej sytuacji, dlatego też deklarujemy przekazanie na rzecz Ministerstwa Zdrowia miliona złotych w celu zakupu testów lub sprzętu diagnostycznego czy specjalistycznego do walki z pandemią koronawirusa. Wierzymy, że wspólnym, solidarnym i odpowiedzialnym zachowaniem jesteśmy w stanie zahamować dalsze postępowanie epidemii – mówił Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

Podobną kwotę przekazał łącznie na walkę z epidemią Lidl Polska. Jednak zamiast przekazywać pieniądze rządowi, Lidl postanowił wesprzeć organizacje charytatywne. 500 tysięcy złotych otrzymała Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która utworzyła specjalny fundusz interwencyjny dokonujący zakupów niezbędnego sprzętu medycznego. WOŚP zakupiła już duże ilości sprzętu, w tym 150 łóżek na oddziały intensywnej opieki medycznej czy 50 tysięcy Indywidualnych Pakietów ochrony Biologicznej.

- Dzięki firmom takim jak Lidl Polska możemy realizować natychmiastowe zakupy potrzebnych artykułów i sprzętu medycznego. W pierwszej kolejności, dzięki tym funduszom, Fundacja WOŚP będzie chciała kupić testy na koronawirusa. Wszystkie nasze zakupy konsultujemy z Ministerstwem Zdrowia” - zapewniał Jurek Owsiak, prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Kolejne 500 tysięcy trafiło do Caritas Polska. Środki te kościelna instytucja wyda na zakup respiratorów dla dzieci i kobiet w ciąży przebywających w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz na żywność dla seniorów.

- Środki przekazane przez Lidl Polska pomogą nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek w ramach akcji Wdzięczni Medykom oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętych programem #PomocDlaSeniora . Mamy nadzieje, że za tym przykładem pójdą inne firmy. Na czas walki z koronawirusem Caritas uruchomił dwie duże kampanie wspierające seniorów oraz personel medyczny i w obu tych akcjach jesteśmy otwarci na współpracę z biznesem – mówił ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

W akcję Caritas zaangażował się też Carrefour Polska za pośrednictwem Fundacji Carrefour, która wpłaciła ponad 1,3 mln złotych z przeznaczeniem na zakup środków ochrony osobistej dla lekarzy i respiratorów. Dodatkowo Carrefour Polska bezpośrednio przeznaczyło 650 tysięcy złotych na wsparcie 41 szpitali zakaźnych produktami spożywczymi i higienicznymi.

- Wspólnie z Fundacją Carrefour nawiązaliśmy współpracę z Caritas Polska w zakresie przekazania środków finansowych niezbędnych polskim szpitalom do ratowania ludzkiego życia. Mamy nadzieję, że wspierając heroiczną walkę polskich służb medycznych przyczynimy się do możliwie jak najskuteczniejszego opanowania epidemii i zmniejszenia jej negatywnych skutków dla społeczeństwa i gospodarki – mówił Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska.

Swoją cegiełkę dołożyła też sieć Aldi, która wsparła szpitale i sztaby kryzysowe dostawami niezbędnych produktów o wartości blisko 150 tysięcy złotych. Aldi pomagało też kierowcom uwięzionym w korkach na granicy Polski w pierwszych dniach po zamknięciu granic, wspierając lokalną inicjatywę pracowników sieci w Lubaniu.

W trakcie walki z epidemią, która w sieciach handlowych polega nie tylko zapewnianiu bezpieczeństwa pracownikom i klientom, ale także na olbrzymim wysiłku, by przy rwących się łańcuchach logistycznych zapewnić odpowiednio zaopatrzone półki, sieci nie zapominają o pomocy. Do pomagania w walce, którą toczy służba zdrowia i całe społeczeństwo, zabierają się zarówno oddolnie sami pracownicy sklepów, jak i całe sieci na mocy odgórnych decyzji.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy