H&M zmienia rozmiary ubrań po pretensjach klientek

40 to nowe 44. Rozmiary maleją po tym, jak klientki skrytykowały złe oznaczenia.

Aktualizacja: 05.06.2018 17:26 Publikacja: 05.06.2018 17:20

H&M zmienia rozmiary ubrań po pretensjach klientek

Foto: Bloomberg

W teorii sklepowe rozmiary powinny ułatwiać wybór ubrań, nawet bez przymierzania. Jednak najwyraźniej rozmiarówki sieci handlowych sprawiają duże problemy klientkom, które ewentualnie w końcu wylewają żale na profilach firm. Taka sytuacja przydarzyła się szwedzkiej sieci H&M, której brytyjski oddział znalazł się w niewygodnej sytuacji, gdy klientka poskarżyła się, że mając rozmiar 12/14 (40/42) nie może się zmieścić w spodnie rozmiaru 14 (42).

- Czemu marka uważa, że to w porządku oznaczać ubranie rozmiarówką, której faktycznie nie ma? -pytała w marcu klientka. – Jeżeli Wasze spodnie są rozmiaru 14, to oznaczcie je rozmiarem 14, apelowała w upublicznionym na Facebooku liście do H&M Rebecca Parker.

Nie była ona pierwszą osobą, która krytykowała rozmiary w sieci H&M – w mediach społecznościowych natychmiast pojawiły się pretensje innych klientek, które nie zmieściły się w swój nominalny rozmiar.

Najwyraźniej H&M wzięło uwagi na serio, gdyż będzie zmieniać oznaczenia rozmiarów ubrań w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii. Oznaczenia będą dostosowane do standardowej brytyjskiej numeracji.

- Podejmujemy działania mające na celu dostosowanie rozmiarów odzieży damskiej do standardów obowiązujących w Zjednoczonym Królestwie – przekazało BBC biuro prasowe H&M.

Oznacza to, że dotychczasowy rozmiar 12 w sklepach H&M w Wielkiej Brytanii będzie oznaczany zgodnie z brytyjskim standardem i będzie rozmiarem 10. Dzięki temu klientki unikną problemów z dobieraniem rozmiarów i nie będą błędnie myślały, że są tęższe niż w rzeczywistości.

Pozostaje mieć nadzieję, że męskie rozmiary ubrań są zgodne ze standardami, by również mężczyźni nie czuli się więksi, niż faktycznie są.

W teorii sklepowe rozmiary powinny ułatwiać wybór ubrań, nawet bez przymierzania. Jednak najwyraźniej rozmiarówki sieci handlowych sprawiają duże problemy klientkom, które ewentualnie w końcu wylewają żale na profilach firm. Taka sytuacja przydarzyła się szwedzkiej sieci H&M, której brytyjski oddział znalazł się w niewygodnej sytuacji, gdy klientka poskarżyła się, że mając rozmiar 12/14 (40/42) nie może się zmieścić w spodnie rozmiaru 14 (42).

- Czemu marka uważa, że to w porządku oznaczać ubranie rozmiarówką, której faktycznie nie ma? -pytała w marcu klientka. – Jeżeli Wasze spodnie są rozmiaru 14, to oznaczcie je rozmiarem 14, apelowała w upublicznionym na Facebooku liście do H&M Rebecca Parker.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie