Reklama

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Organizacja pożytku publicznego, która zachęca do przekazania jej 1 proc. podatku wykorzystując do tego materiały promocyjne, musi w nich wyraźnie zaznaczyć, że publikacja jest finansowana ze środków pochodzących z darowizn PIT.

Aktualizacja: 28.01.2017 10:50 Publikacja: 28.01.2017 06:00

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Foto: 123RF

Taki obowiązek nakłada na OPP rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych. Zgodnie z nim  materiały audiowizualne, wizualne, dźwiękowe, w których organizacje publicznie zachęcają  do przekazania 1 proc. podatku, powinny zawierać informację o następującej treści: "Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.".

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i trybunały
Sędzia kupił wódkę na stacji benzynowej, wypił i odjechał. SN wydał wyrok
Sądy i trybunały
Byli sędziowie i prokuratorzy bez immunitetów. Ważna uchwała Sądu Najwyższego
Sądy i trybunały
Prezes Izby Kontroli SN: spełnienie żądań ministra Żurka oznacza chaos
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sądy i trybunały
Resort Waldemara Żurka chce przywrócić przepisy sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama