Reklama
Rozwiń

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Organizacja pożytku publicznego, która zachęca do przekazania jej 1 proc. podatku wykorzystując do tego materiały promocyjne, musi w nich wyraźnie zaznaczyć, że publikacja jest finansowana ze środków pochodzących z darowizn PIT.

Aktualizacja: 28.01.2017 10:50 Publikacja: 28.01.2017 06:00

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Foto: 123RF

Taki obowiązek nakłada na OPP rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych. Zgodnie z nim  materiały audiowizualne, wizualne, dźwiękowe, w których organizacje publicznie zachęcają  do przekazania 1 proc. podatku, powinny zawierać informację o następującej treści: "Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.".

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Praca, Emerytury i renty
Bogdan Święczkowski interweniuje u prezesa ZUS. „Problem dotyczy tysięcy osób"
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono