Aktualizacja: 27.09.2019 13:21 Publikacja: 27.09.2019 13:11
Foto: Stefan Rappo [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]
Kiedy Marilyn Monroe pozowała na kracie wentylacyjnej metra w Nowym Jorku, jej falująca suknia obnażyła uda i figi.
Słynna scena z filmu „Słomiany wdowiec” (1954) kosztowała ją małżeństwo z baseballistą 9 miesięcy po ślubie. Zazdrośnik pojęcia nie miał, że rozpalająca mężczyzn do czerwoności małżonka perfekcyjnie wpisywała się w wielowiekową tradycję kobiecego wizerunku. Od antycznych posągów po współczesne fotografie kobiety przedstawiano jako istoty uwodzące wdziękiem i powabem, a ostatnio negliżem.
W 20. rocznicę śmierci Zdzisława Beksińskiego Muzeum Narodowe we Wrocławiu przypomina w Pawilonie Czterech Kopuł...
W Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie odbyła się polska premiera książki „Zygmunt Rytka. Kamienie, mrówki i te...
W krakowskim MuFo trwa wystawa „Świat uczuć i wyobraźni”. Prezentuje mało znaną część twórczości Zofii Rydet. Ba...
We foyer Teatru Polskiego w Szczecinie prezentowana jest nowa wystawa poświęcona zmarłemu w grudniu 2024 r. Stan...
„Chlasta. Przemiany 1960-1989” to album wybitnego fotografika, który przynosi czarno-białe zdjęcia pierwszej sto...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas