Nowa platforma crowdfundingowa w Polsce. Pomoże wejść na giełdę

Grupa kapitałowa Navigator uruchamia nową platformę Navigator Crowd, która połączy crowdfunding z debiutem giełdowym.

Aktualizacja: 28.04.2021 13:58 Publikacja: 28.04.2021 13:34

Nowa platforma crowdfundingowa w Polsce. Pomoże wejść na giełdę

Foto: Adobe Stock

Navigator Crowd to nowość na polskim rynku crowdfundingu. Platforma jest skierowana do młodych, ambitnych firm, które chciałyby zadebiutować na giełdzie w ciągu trzech lat, ale nie mają jeszcze dostatecznego przychodu czy dopracowanego produktu lub jego komercjalizacji.

- Teraz, gdy zmianie ulegają regulacje dotyczące crowdfundingu, stwierdziliśmy, że to idealny moment, by zaoferować spółkom platformę do crowdfundingu w połączeniu ze wsparciem w potencjalnym wejściu na giełdę - tłumaczy Artur Granicki, współzałożyciel i prezes Navigator Crowd, w rozmowie z Business Insider Polska.

Granicki przedstawił, jak dokładnie będzie wyglądać wsparcie dla spółek. - Zakładamy, że na platformie będą obecne spółki, które w okresie 1-3 lat po emisji na platformie crowdfundingowej, będą mogły zadebiutować na giełdzie. Określimy między innymi, jakie warunki firma musi spełnić oraz jaki będzie koszt IPO. Zapewnimy niezbędny know how związany z wprowadzaniem spółki na rynek, nie będziemy jednak aktywni przy spółce „na co dzień” - powiedział.

Prezes Navigator Crowd podkreślił, że platforma współpracuje z firmami z różnych branż, w tym technologicznej, gamingowej, produkcyjnej, energetycznej, elektromobilnej czy medycznej. Stawia jednak spółkom wymogi.

- Celujemy w spółki, które będą miały do zaoferowania coś więcej niż dobry pomysł i marketing. Szukamy perspektywy szybkiego wzrostu wartości oraz emitentów, których w ciągu 1-3 lat będzie można wprowadzić na NewConnect lub parkiet główny GPW - wyjaśnia.

- To często spółki, które w danym momencie nie mają szansy na debiut, bo są na zbyt wczesnym etapie rozwoju, mają zbyt małe przychody, czasem nie mają jeszcze dopracowanego produktu lub jego komercjalizacji. Ale przy tym posiadają dobry zespół, plan rozwoju i perspektywę na debiut giełdowy w ciągu trzech lat - dodaje.

Navigator Crowd to nowość na polskim rynku crowdfundingu. Platforma jest skierowana do młodych, ambitnych firm, które chciałyby zadebiutować na giełdzie w ciągu trzech lat, ale nie mają jeszcze dostatecznego przychodu czy dopracowanego produktu lub jego komercjalizacji.

- Teraz, gdy zmianie ulegają regulacje dotyczące crowdfundingu, stwierdziliśmy, że to idealny moment, by zaoferować spółkom platformę do crowdfundingu w połączeniu ze wsparciem w potencjalnym wejściu na giełdę - tłumaczy Artur Granicki, współzałożyciel i prezes Navigator Crowd, w rozmowie z Business Insider Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Finanse
Ugoda Visa i Mastercard. Mniejsze prowizje od sklepów
Finanse
NIK: rząd PiS ręcznie sterował finansami JST
Finanse
Minister finansów rozwiewa wątpliwości. Podwyżka kwoty wolnej w 2025 r. niemożliwa
Finanse
Byki i Niedźwiedzie oraz Złote Portfele „Parkietu”. Kto otrzymał nagrody?
Finanse
Byki i Niedźwiedzie oraz Złote Portfele „Parkietu”. Kto otrzyma nagrody?