Przedsiębiorcy śmiało inwestują nawet w bardzo odległych krajach. Częste i dalekie podróże będą więc na stałe wpisane w politykę wielu firm, ponieważ są niezbędne w osiągnięciu sukcesu i utrzymaniu relacji z partnerami. – Ludzie potrzebują osobistego kontaktu nawet w dobie rozwiniętych mediów i technologii, inaczej nigdy nie będą w pełni ze sobą i nie poczują, że kontakt jest kompletny – przekonuje J.J. Singh President & CEO for Central Europe Weco-Travel.
Rośnie także znaczenie wyjazdów motywacyjnych. Firmy coraz częściej dostrzegają, że jest to pożądany przez pracowników benefit, pomagający przyciągnąć talenty. – Podróż motywacyjna „incentive trip” to narzędzie, które może być nagrodą lub jej komponentem. Nagrodą, gdy firma chce podziękować za osiągnięte wyniki, a elementem – gdy ma na celu budowanie zespołów lub podtrzymywanie relacji. Narzędzie to jest doceniane przez wysoko rozwinięte organizacje ze względu na swoją skuteczność. Po ten sposób motywowania sięgają też coraz częściej mniejsze lokalne firmy – twierdzi Grażyna Grot-Duziak, Regional Director / Meetings & Incentives Dept. Weco-Travel, Laureat MP Power 12– Agencja Incentive Travel 2017.
Podczas wszelkiego rodzaju wyjazdów służbowych świetnie sprawdza się wynajem samochodów. Rosnące zainteresowanie przedsiębiorców taką usługą dobrze wpisuje się w ogólnoświatowy trend: nie trzeba być właścicielem samochodu, by zagwarantować sobie pełną mobilność. – Mówiąc o podróży służbowej mam na myśli nie to, że ktoś ma przejechać samochodem kilkaset kilometrów z miasta do miasta czy pojechać nim za granicę. Te potrzeby zaspokajane są przez auta służbowe najczęściej wynajmowane na okresy kilkuletnie. Naszym głównym zadaniem jest zapewnienie mobilności w bardziej skomplikowanych warunkach, gdy konieczne jest łączenie wielu środków komunikacji, takich jak samolot, pociąg, auto, a podróż przebiega wieloetapowo – mówi Łukasz Żurek, prezes polskiego oddziału Sixt.
Łatwo tylko w teorii
Cyfrowa transformacja i nowoczesne technologie sprawiają, że dziś zorganizowanie wyjazdu jest łatwiejsze. Za pośrednictwem internetowych platform rezerwacyjnych i narzędzi online można samodzielnie zarezerwować hotel, zamówić bilety, poszukać wygodnych połączeń. Ale to nie gwarantuje, że tak dokonany wybór będzie faktycznie wygodny i ekonomiczny.