- Nauka nie jest zgodna z wierzeniami ludowymi - powiedziała Jessica Cantlon z Carnegie Mellon University. Naukowcy pod jej kierunkiem udowodnili, że twierdzenie, iż kobiety nie rozwijają się w dziedzinie technologii, inżynierii i matematyki ze względu na biologiczne braki w umiejętnościach matematycznych, jest mitem.
Jessica Cantlon prowadziła zespół badawczy, który kompleksowo badał rozwój mózgu młodych chłopców i dziewcząt. Ich badania nie wykazały żadnych różnic między płciami w funkcjonowaniu mózgu i posiadanych zdolnościach matematycznych. Badanie było prowadzone za pomocą technik neuroobrazowania, w celu oceny biologicznych różnic między płciami w zakresie zdolności matematycznych małych dzieci.
Zespół wykorzystał funkcjonalny rezonans magnetyczny do pomiaru aktywności mózgu u 104 małych dzieci (w wieku od 3 do 10 lat; 55 dziewcząt) podczas oglądania filmu edukacyjnego obejmującego wczesną naukę matematyki, zagadnienia takie jak liczenie i dodawanie. Naukowcy porównywali skany chłopców i dziewcząt, aby ocenić podobieństwa mózgu, oceniali również rozwojowy wiek mózgu.
Po licznych porównaniach statystycznych, badacze nie zauważyli żadnych różnic w rozwoju mózgu dziewcząt i chłopców, nie znaleźli też żadnej różnicy w sposobie, w jaki chłopcy i dziewczęta przetwarzali wiedzę matematyczną.
- Nie chodzi tylko o to, że chłopcy i dziewczęta korzystają z sieci matematycznej w ten sam sposób, ale że podobieństwa były widoczne w całym mózgu - powiedział Alyssa Kersey, doktorantka na Wydziale Psychologii Uniwersytetu w Chicago, współautorka badania. - Jest to ważne przypomnienie, że ludzie są do siebie bardziej podobni, niż zwykliśmy uważać - dodała.