Koronawirus. Badacze z USA: Pandemia nie zaczęła się na targu w Wuhan

Nowa analiza badaczy z USA, której wyniki opublikował magazyn "Science" wskazuje, że pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 rozpoczęła się w prowincji Hubei prawdopodobnie miesiąc lub dwa przed pojawieniem się ogniska koronawirusa SARS-CoV-2 na targu z owocami morza w Wuhan - pisze AP.

Aktualizacja: 19.03.2021 08:47 Publikacja: 19.03.2021 08:31

Koronawirus. Badacze z USA: Pandemia nie zaczęła się na targu w Wuhan

Naukowcy przyjrzeli się mutacjom jakie zachodziły jeśli chodzi o koronawirusa szukając momentu pojawienia się pierwotnego szczepu.

W swojej analizie wykorzystali też modele dotyczące sposobu rozprzestrzenianie się koronawirusa. Pod uwagę wzięto też doświadczenia z tego jak rozwijały się epidemie w przeszłości.

"Z naszych ustaleń wynika, że pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 musiał mieć miejsce między połową października, a połową listopada 2019 roku" - piszą badacze.

Z ich ustaleń wynika, że ognisko koronawirusa wykryte na targu z owocami morza w Wuhan było przypadkiem tzw. super-spreading event (dosł. incydentu bardzo szybkiej transmisji), który zdecydował o tym, że epidemia nie wygasła na samym początku lecz zaczęła się rozwijać i przekształciła się w pandemię.

Biolog ewolucyjny Michael Worobey ocenia, że publikacja w "Science" dostarcza przekonujących argumentów, iż ognisko na targu w Wuhan nie było miejscem pierwszej transmisji koronawirusa.

Badacze podkreślają, że "znalezienie zwierzęcego źródła" koronawirusa lub organizmu za pośrednictwem którego wirus przeniósł się na człowieka, pomogłoby w ustaleniu dokładnej daty i miejsca pierwszego zakażenia koronawirusem u człowieka.

Tabletka „dzień po” także od położnej. Izabela Leszczyna zapowiada zmiany
Zaświeć się na niebiesko – jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Diagnostyka i terapie
Naukowcy: Metformina odchudza, bo organizm myśli, że ćwiczy
Diagnostyka i terapie
Tabletka „dzień po”: co po wecie prezydenta może zrobić ministra Leszczyna?
zdrowie