Reklama
Rozwiń
Reklama

Nawet dziura w ziemi się sprzeda

Rynek nieruchomości jest rozgrzany do czerwoności. Wszystkiego jest więcej: sprzedanych mieszkań, wydanych pozwoleń na budowę, lokali oddanych do użytku.

Publikacja: 09.08.2017 21:00

Aneta Gawrońska

Aneta Gawrońska

Foto: Archiwum

Firma doradcza REAS szacuje, że w pierwszej połowie tego roku w sześciu największych aglomeracjach deweloperzy sprzedali 36,4 tys. mieszkań. To wynik lepszy o 24 proc. niż przed rokiem. Rekordowo zapowiada się także drugie półrocze. Część firm deweloperskich nie wyklucza podwyżek cen, bo popyt na nieruchomości jest wciąż bardzo duży, a najlepsze lokale znikają z oferty, zanim ruszy budowa.

Rynek napędzają inwestorzy wycofujący pieniądze z lokat. Jak szacuje Open Finance, Polacy kupują za gotówkę średnio ponad 4 tys. mieszkań miesięcznie. Jednocześnie bardzo dobrze sprzedają się kredyty hipoteczne. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że popyt na „hipoteki" wzrósł w lipcu aż o 23 proc. w porównaniu z lipcem zeszłego roku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama