Reklama
Rozwiń
Reklama

Hotele Marriott rezygnują ze słomek. Mieszadełek też nie będzie

Marriott International poinformował, że do lipca 2019 roku zrezygnuje całkowicie z podawania klientom plastikowych słomek oraz mieszadełek do drinków.

Aktualizacja: 18.07.2018 20:31 Publikacja: 18.07.2018 14:19

Hotele Marriott rezygnują ze słomek. Mieszadełek też nie będzie

Foto: Fotolia

ula

Największa na świecie sieć hoteli co roku zużywała około miliarda słomek oraz 250 mln plastikowych mieszadełek do drinków. Klienci, jeśli będą domagać się słomek - otrzymają "alternatywne" słomki z materiałów przetwarzanych - pisze Time.

Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami

Marriott to największa firma, która zdecydowała się na rezygnacje z plastikowych słomek. Wcześniej o rezygnacji z nich poinformowały Starbucks i American Airlines, a także Hilton Hotels, które do końca tego roku chcą z nich zrezygnować.

Marriott International to sieć 6,5 tysiąca hoteli i kurortów rozsianych po całym świecie.

Niektóre hotele i kurorty już zrezygnowały z plastikowych słomek i mieszadełek. Od lutego tego roku ponad 60 hoteli w Wielkiej Brytanii nie podaje plastikowych słomek. Podobnie jak hotele w Australii, na Hawajach i w Kostaryce - pisze USA Today.

Reklama
Reklama

JW Marriott Marco Island Beach Resort na Florydzie miesięcznie zużywał 65 tys. słomek. W marcu tego roku przestawił się na biodegradowalne, papierowe słomki oraz mieszadełka z trzciny cukrowej. Bezalkoholowe napoje podaje bez słomek, chyba, że klient wyraźnie ich sobie zażyczy. Według kierownictwa hotelu zaledwie 20 proc. gości domaga się słomek lub mieszadełek.

Plastikowe słomki są jednym z największych zagrożeń dla organizmów żyjących w morzach i oceanach. Plastikowe odpady połykają ryby, żółwie oraz morskie ssaki.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama