Jak wynika z rankingu najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 za rok 2020, opracowanego przez firmy WPP oraz Kantar, wartość marek należących do Top 100 sięgnęła 5 bln dol., czyli poziom zbliżony do rocznego PKB Japonii.
W rankingu wykorzystano dane z wycen, w tym także ceny akcji z kwietnia 2020 r., co pozwoliło na uwzględnienie również skutków pandemii COVID 19. Firmy, które konsekwentnie inwestowały w długoterminowe działania marketingowe i budowanie silnych marek, zdołały przetrwać najgorszy etapu kryzysu w warunkach istniejącej obecnie niepewności. Przed rozpoczęciem globalnej epidemii koronawirusa łączna wartość marek należących do Top100 rankingu BrandZ miała – według przewidywań – wzrosnąć o 9 proc.
Amazon utrzymał pozycję nr 1 i nadal jest najcenniejszą marką na świecie, wartość wzrosła o 32 proc. do 415,9 mld dol. Po raz pierwszy do rankingu BrandZ Global Top 100 Amazon zakwalifikował się w roku 2006, a od tamtego czasu wartość tej marki wzrosła o niemal 100 mld dol.
W czołówce rankingu nadal dominują marki technologiczne – na te marki przypada ponad 37 łącznej wartości marek w zestawieniu Top 100. Apple jest nadal drugą najcenniejszą marką, dzięki wzrostowi wartości o 14 proc. do 352,2 mld dol. Microsoft odzyskał miejsce trzecie zyskując 30 proc. do 326,5 mld dol. wyprzedzając Google, który zyskał jedynie 5 proc. do 323,6 mld dol.