Reklama
Rozwiń
Reklama

„Co dobre dla turystyki, często jest dobre dla Francji". 1,3 mld euro pomocy dla sektora

Francuski rząd ujawnił plan pomocy dla mocno dotkniętej przez epidemię branży turystycznej.

Publikacja: 14.05.2020 13:55

„Co dobre dla turystyki, często jest dobre dla Francji". 1,3 mld euro pomocy dla sektora

Foto: AFP

W 2018 roku Francję odwiedziło niemal 90 mln turystów, co czyniło ten kraj najchętniej odwiedzanym na świecie. Branża turystyczna odpowiadała, przed wywołanym epidemią COVID-19 kryzysem, za około 7 procent PKB Republiki Francuskiej. Turystyka, podobnie jak w innych krajach Europy, także we Francji stała się ofiarą obostrzeń mających na celu zapobieganie zakażeniom.

Jeszcze w kwietniu oceniano, że turystyka będzie jedną z najmocniej dotkniętych epidemią branż. Szczególnie mocno dotyka ona kraje, będące turystycznymi potentatami – w Europie to Francja, Hiszpania i Włochy, kraje nie dość, że ciężko dotknięte epidemią, to jeszcze chętnie odwiedzane przez turystów i przyjmujące połowę gości spoza Unii. Mocno dotknięte są też kraje, których gospodarka silnie zależy od turystyki, jak Grecja czy Cypr.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama