Reklama

SEC ściga Volkswagena i Winterkorna za dieselgate

Amerykańska komisja kontroli giełdowej SEC złożyła pozew przeciwko Volkswagenowi i byłemu prezesowi koncernu Martinowi Winterkornowi za dieselgate - zarzucając im oszustwo na dużą skalę z uszczerbkiem dla inwestorów amerykańskich

Aktualizacja: 16.03.2019 12:35 Publikacja: 16.03.2019 09:37

SEC ściga Volkswagena i Winterkorna za dieselgate

Foto: Bloomberg

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco SEC oświadczyła, że od kwietnia 2014 do maja 2015 Volkswagen wyemitował na rynkach amerykańskich obligacje i inne papiery wartościowe zabezpieczone aktywami (ABS) za ponad 13 mld dolarów, podczas gdy jego kierownictwo wiedziało już, iż ponad 500 tys. diesli sprzedanych w Stanach przekracza znacznie dopuszczalne normy emisji spalin — informuje Reuter.

Volkswagen „pozyskał kilkaset milionów dolarów emitując papiery dłużne o oprocentowaniu bardziej atrakcyjnym dla siebie" — stwierdziła SEC i dodała, że producent samochodów „kilkakrotnemu okłamał i wprowadził w błąd inwestorów, konsumentów i amerykańskie organy nadzoru nielegalnym manewrem sprzedaży rzekomo „czystych diesli" oraz miliardy dolarów ze sprzedaży firmowych obligacji i innych tytułów w Stanach".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama