Reklama
Rozwiń
Reklama

Volkswagen robił wszystko, żeby opóźnić w czasie ujawnienie przez Amerykanów „afery spalinowej"

Volkswagen robił wszystko, żeby opóźnić w czasie ujawnienie przez Amerykanów „afery spalinowej". I wiedział o tym były prezes koncernu, Martin Winterkorn - napisał „New York Times".

Aktualizacja: 20.02.2016 10:48 Publikacja: 20.02.2016 10:17

Volkswagen robił wszystko, żeby opóźnić w czasie ujawnienie przez Amerykanów „afery spalinowej"

Foto: Bloomberg

Koncern konsekwentnie odmawia jakichkolwiek komentarzy. Ale gazeta dotarła do dokumentów, że „afera spalinowa" w VW miała swoje początki jeszcze w 2005 roku. Ujawniły ją dopiero media 18 września 2015. I wiadomo dzisiaj, że gdyby VW przyjął inną taktykę, bliżej współpracował z Amerykanami i nie ukrywał niekorzystnej dla siebie prawdy, cała „afera spalinowa" miałaby i mniejszy zasięg, byłaby mniej kompromitująca i kosztowna.

Pierwszy przeciek informacji o tym,że kierownictwo Grupy starało się jak najdłużej ukrywać niewygodne fakty ukazał się w wydaniu „Bilda" z ostatniej niedzieli. Teraz został potwierdzony przez „New York Timesa" i „Timesa". Dla VW może to oznaczać potężne kłopoty,ponieważ znaczy,że firma zataiła ważne informacje, które mogły mieć wpływ na kurs jej akcji. Amerykanie są wyjątkowo wrażliwi na tym punkcie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama