Furgony z Sandouville dla czterech firm

Renault uruchomi w swym zakładzie w Sandouville montaż furgonu dla Nissana, swego partnera w sojuszu i trzeciego klienta, czwartym ma być Fiat.

Aktualizacja: 17.02.2016 14:45 Publikacja: 17.02.2016 14:21

Zakład produkuje od 2014 r. model Renault Trafic i na tej samej taśmie Opel Vivaro. Produkcja Nissana NV300, który zastąpi obecny Primastar zwiększy w ciągu 10 lat do 2026 r. wielkość dodatkowej produkcji o 100 tys. sztuk. W ubiegłym roku z Sandouville wyjechano 93 tys. dużych furgonetek Trafic, po przeniesieniu ich produkcji do Francji z Barcelony.

Francuzi wytwarzają także dla Mercedesa model Citan w fabryce w Maubeuge i duże podjazdy dostawcze dla Opla i Nissana w Batilly. Fabryka we Flins produkująca Clio i elektryczne Zoe doda w najbliższym czasie nową Micrę Nissana.

Sprzedaż pojazdów partnerom odgrywa coraz większą rolę w obrotach Renaulta, ich produkcja wyniosła 660 tys. w 2015 r., a w tym roku ma przekroczyć 710 tys.

- To bardzo wzmocniło naszą produkcję we Francji, ale jednocześnie następuje wzrost marki Renault w Europie - podkreślił prezes Carlos Ghosn podczas wysłuchania przed komisją ds. gospodarczych Zgromadzenia Narodowego.

Najważniejszym ustaleniem paktu o konkurencyjności podpisanego w 2013 r. ze związkami zawodowymi było zobowiązanie się przez pracodawcę do utrzymania produkcji i zakładów we Francji w zamian za ustępstwa płacowe, w wielkości zatrudnienia, elastyczności i czasie pracy.

Carlos Ghosn jest za podpisaniem nowego porozumienia na lata 2017-19.

- Nawiązałem już osobiście kontakt ze wszystkimi szefami związków zawodowych obecnych w Renault. Chcemy wykorzystać bieżący rok na wyłożenie na stół wszystkich trosk przedsiębiorstwa. Firma potrzebuje tego, aby kontynuować rozwój w następnych trzech latach - dodał.

Zakład produkuje od 2014 r. model Renault Trafic i na tej samej taśmie Opel Vivaro. Produkcja Nissana NV300, który zastąpi obecny Primastar zwiększy w ciągu 10 lat do 2026 r. wielkość dodatkowej produkcji o 100 tys. sztuk. W ubiegłym roku z Sandouville wyjechano 93 tys. dużych furgonetek Trafic, po przeniesieniu ich produkcji do Francji z Barcelony.

Francuzi wytwarzają także dla Mercedesa model Citan w fabryce w Maubeuge i duże podjazdy dostawcze dla Opla i Nissana w Batilly. Fabryka we Flins produkująca Clio i elektryczne Zoe doda w najbliższym czasie nową Micrę Nissana.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów