Po wielu miesiącach Komisja Europejska wyraziła zgodę na transakcję. W uzasadnieniu podkreślono, że przejęcie sieci Costa Coffee przez Coca-Colę nie wywoła negatywnych skutków dla konkurencyjności rynku. Zdaniem komisji obie firmy nie sprzedają podobnych produktów, a związki pomiędzy ich działalnością są znikome.

Porozumienie z brytyjskim koncernem Whitbread, do którego należy sieć kawiarni, zostało osiągnięte już wiele miesięcy temu. Wartość transakcji ustalono na 3,9 mld funtów.

Costa Coffee to sieć ponad 3,8 tys. kawiarni. Sieć najbardziej znana jest w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Costa działa także w Polsce od 2010 r. Prowadzi u nas 150 kawiarni, ale planowane jest podwojenie tej liczby.

W swojej branży na świecie Costa Coffee wyprzedza tylko Starbucks. Kawiarnie Costa można spotkać w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzi oraz Afryce. Coca-Cola zamierza kontynuować ekspansję na innych rynkach z nowo nabytą marką.

Whitbread, do którego jeszcze należy marka Costa, po sprzedaży będzie mógł skupić się na ekspansji swojej sieci tanich hoteli. Pozostałe środki z transakcji zostaną wykorzystane na spłacenie długów koncernu.