Coca-Cola ogłosiła w piątek, że osiągnęła już porozumienie z brytyjskim koncernem Whitbread w sprawie przejęcia należącej do niego sieci kawiarni Costa Coffee. Wartość transakcji opiewa na 3,9 mld funtów, czyli ok. 18,7 mld zł - podano w komunikacie.
Czytaj także: Costa Coffee wprowadziła naturalnie różową czekoladę. To efekt współpracy z Nestlé
Dla amerykańskiego koncernu Coca-Cola jego to idealny sposób, by rozwinąć się w dynamicznie rosnącej branży kawowej. Grupa już wcześniej sprzedawała napoje kawowe pod kilkoma markami, między innymi Barista Bros i Georgia Coffee. Ta ostatnia zyskała szczególną popularność w Japonii, jednak na pozostałych rynkach nie przyjęła się tak dobrze (do Polski nie dotarła żadna z nich).
Costa Coffee natomiast jest największą siecią kawiarni w Wielkiej Brytanii i drugą co do wielkości na świecie (wyprzedza ją tylko Starbucks). Założona w 1971 r. w Londynie marka kawowa posiada już w łącznie ok. 3,8 tys. lokali, w tym w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Polsce Costa jest liderem na rynku, obsługując obecnie 150 kawiarni i planując w przyszłości podwoić ich liczbę.
Koncern Coca-Cola widzi jeszcze duże pole do wzrostu kawowej sieci i zamierza kontynuować jej ekspansję na kolejnych rynkach. Costa stanie się także dla amerykańskiego giganta źródłem cennego know-how, z uwagi na jej bogate doświadczenie w całym łańcuchu dostaw kawy - począwszy od pozyskiwania ziaren, poprzez sprzedaż i dystrybucję.