Zakazy diesli zmniejszyły popyt w Niemczech

W 2018 r. niemiecki rynek nowych samochodów zmalał po długim okresie wzrostu o 0,2 proc do 3,44 mln. Volkswagen zachował prymat mimo nowych testów na emisję spalin i ograniczeń wobec diesli

Aktualizacja: 06.01.2019 09:48 Publikacja: 06.01.2019 07:34

Zakazy diesli zmniejszyły popyt w Niemczech

Foto: Bloomberg

Niemieccy producenci mieli trudności ze zwiększaniem sprzedaży od czasu werdyktu z lutego najwyższego sądu administracyjnego, który zezwolił na ogłaszanie zakazu wjazdu diesli do miast, a organy nadzoru wprowadziły surowsze testy na emisję spalin, co mocno zaszkodziło Volkswagenowi i Audi.

Popyt na auta hybrydowe zwiększył się o 53,8 proc., a sprzedaż aut elektrycznych wzrosła o 43,9 proc. — wynika z danych urzędu motoryzacji KBA. Urząd dodał przy okazji, że e-auta stanowiły zaledwie 1 proc. rejestracji nowych pojazdów, a sprzedaż Tesli spadła o 42,8 proc. do zaledwie 0,1 proc. udziału rynkowego wobec 18,7 proc. lidera, Volkswagena.

Sprzedaż samochodów tej niemieckiej marki zwiększyła się tylko o 1,5 proc., bo producent miał trudności z terminowym dostosowaniem się do nowych wymogów homologacji WLTP. Sprzedaż aut Audi zmalała z tego powodu o 9,9 proc.

Rynek nowych diesli zmniejszył się do 32,3 proc. z 38,8 proc. rok wcześniej, zaś samochodów benzynowych skoczył do 62,4 proc. z 57,7 proc. — Rejestracja diesli osiągnęła najniższy poziom od 2000 r., a gama modeli była ograniczona, bo nie wszystkie pojazdy uzyskały homologację pozwalającą na ich dostawę — wyjaśnił partner w firmie EY, Peter Fuss.

Sprzedaż samochodów używanych zmalała o 1,5 proc. do 7,19 mln, ciężarowych wzrosła o 5 proc. do 322 tys., a motocykli o jedną dziesiąta do 158 tys.

W grudniu sprzedaż zmalała o 6,7 proc. do 237 058 pojazdów, Peugeot zanotował spadek o 43 proc., a Renault o 21 proc.

Niemieccy producenci mieli trudności ze zwiększaniem sprzedaży od czasu werdyktu z lutego najwyższego sądu administracyjnego, który zezwolił na ogłaszanie zakazu wjazdu diesli do miast, a organy nadzoru wprowadziły surowsze testy na emisję spalin, co mocno zaszkodziło Volkswagenowi i Audi.

Popyt na auta hybrydowe zwiększył się o 53,8 proc., a sprzedaż aut elektrycznych wzrosła o 43,9 proc. — wynika z danych urzędu motoryzacji KBA. Urząd dodał przy okazji, że e-auta stanowiły zaledwie 1 proc. rejestracji nowych pojazdów, a sprzedaż Tesli spadła o 42,8 proc. do zaledwie 0,1 proc. udziału rynkowego wobec 18,7 proc. lidera, Volkswagena.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał partnera
Transparentny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?