Reklama
Rozwiń

Najdroższe marki Europy staniały. Lider wciąż ten sam

O 10 proc. do niespełna 1,8 biliona euro spadła od zeszłego roku wartość 500 najcenniejszych marek europejskich wycenianych przez firmę Brand Finance.

Aktualizacja: 16.06.2021 17:08 Publikacja: 16.06.2021 14:23

Mercedes-Benz stracił na wartości, ale wciąż jest najdroższą marką Europy

Mercedes-Benz stracił na wartości, ale wciąż jest najdroższą marką Europy

Foto: AdobeStock

Marki motoryzacyjne, pomimo problemów związanych nie tylko z pandemią, pozostają najwyżej wycenianą branżą w tegorocznym rankingu Brand Finance Europe 500 2021. Odpowiadają za 14 proc. wyceny całej 500-tki, która w ciągu minionego roku skurczyła się z 1,96 bilion do 1,76 biliona euro, czyli o jedną dziesiątą. W rezultacie zmniejszył się dystans między Europą, która zajmuje drugie miejsce pod względem wartości 500 swoich najdroższych marek, a Chinami, które szybko doganiają nasz kontynent. Chińska 500. jest już warta 1,65 biliona euro. Liderem pozostają USA, które (dzięki potentatom technologicznym, na czele z Applem) mają 500. wycenianą na 3,4 biliona euro.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Rządowa strategia dla AI w ogniu krytyki
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności