fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Jak pandemia meblowała mieszkania Polaków? Biurka loftowe i fotele uszaki

Fotel gamingy
AdobeStock
Biurka, krzesła biurowe i fotele gamingowe pozwalające zaaranżować mieszkanie do pracy czy zdalnej nauki biły w ostatnim roku rekordy na wyszukiwarkach Google.

Firma sprawdziła, jaki był wpływ Covid-19 na trendy na rodzimym rynku meblowym: okazało się Polacy w nowej rzeczywistości gremialnie zabrali się do aranżowania na nowo swoich mieszkań, dostosowując je do nowych funkcji użytecznych w czasie pandemii.

W obserwowanym okresie od marca 2020 do końca lutego 2021 r., gdy nasze mieszkania i domy często musiały być jednocześnie biurami, szkołami oraz miejscami wypoczynku, bezapelacyjnie najczęściej poszukiwanym sprzętem były krzesła do pracy biurowej, a wśród wyszukiwanych mebli hitem okazały się fotele gamingowe.

Krzesło do gier w cenie ekonomicznej

Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527 proc. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256 proc. rok do roku). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe - wzrost popularności o 366 proc (r/r). Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319 proc. oraz o 266 proc. r/r.

? W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami ? komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google.

W salonie kanapa z funkcją spania i stolik kawowy

Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły ilość czasu, jaki spędzamy w mieszkaniach. Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51 proc. r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50 proc. r/r).

Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83 proc. rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57 proc. r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google najczęściej fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21 proc.

- Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany - mówi Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google.

W kuchni wyspa, w sypialni łóżko kontynentalne

Do sypialni w minionym pandemicznym roku Polacy poszukiwali przede wszystkim łóżek „kontynentalnych” i toaletek z lustrem.

Od marca 2020 do końca lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami w poszukiwaniach najszybciej rosła popularność hasła „łóżko kontynentalne” - aż o 109 prc. Użytkownicy często wyszukiwali także łóżko tapicerowane (wzrost o 68 proc.).

Kuchennym hitem pandemii w minionym roku były gotowe wyspy kuchenne, których popularność w wyszukiwarce Google wzrosła o 101 proc. rok do roku. Wśród wyszukiwanych krzeseł do kuchni prym wiodły krzesła tapicerowane welurowe, których popularność rok do roku zwiększyła się aż o 221 proc.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA