Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej potwierdził w poniedziałek krążące od jakiegoś czasu pogłoski o tym, że prowadzi rozmowy na temat sprzedaży marki Reebok. Koncern Adidas AG kupił amerykańską firmę, ówcześnie jednego ze swoich największych rywali, w 2006 roku za około 3,8 mld dol. Od tej pory Reebok stanowił najsilniejszą markę grupy Adidas w Stanach Zjednoczonych.

Teraz jednak niemiecki koncern rozważa pozbycie się Reeboka i bierze pod uwagę różne możliwości zastąpienia tej marki na Nowym Świecie w ramach swojej nowej pięcioletniej strategii.

„Te strategiczne alternatywy uwzględniają zarówno potencjalną sprzedaż Reeboka, jak i pozostawienie Reeboka jako części naszego koncernu” - ogłosił enigmatycznie Adidas, cytowany przez „Financial Post”.

Koncern dodał, że ostateczna decyzja w sprawie losu Reeboka ma zapaść do 10 marca 2021 roku. Wtedy też Adidas zaprezentuje swoją strategię operacyjną na kolejne lata.

Wcześniej o ewentualnych planach sprzedaży Reeboka przez Adidasa donosił niemiecki „Manager Magazin”, który już w październiku twierdził, że „niemiecka firma produkująca odzież sportową powołała wewnętrzny zespół skupiony na potencjalnej transakcji i podpisała umowy o zachowaniu poufności”. Magazyn wskazywał nawet potencjalnych kupców, a wśród nich amerykańską VF Corp., właściciela między innymi marek Lee, Wrangler, Vans i Timberland, a także chińską korporację Anta Sports.