Reklama

Adidas prawdopodobnie rozważa sprzedaż Reeboka

Adidas chce sprzedać swoją markę Reebok przed marcem 2021 roku - twierdzi niemiecki "Manager Magazin".

Aktualizacja: 23.10.2020 09:56 Publikacja: 23.10.2020 08:52

Adidas prawdopodobnie rozważa sprzedaż Reeboka

Foto: Bloomberg

ula

„Niemiecka firma produkująca odzież sportową powołała wewnętrzny zespół skupiony na potencjalnej transakcji i podpisała umowy o zachowaniu poufności" – twierdzi niemiecki miesięcznik powołując się na anonimowego informatora.

Inwestycja w amerykańską markę Reebok okazała się chybiona. Adidas nie komentuje informacji prasowych.

"Manager Magazin" pisze, że Adidas ma już nawet potencjalnych kupców na Reeboka - są wśród nich m.in. amerykański VF Corp., właściciel ponad trzydziestu marek, między innymi: Lee, Wrangler, Vans czy Timberland oraz chińska korporacja Anta Sports, produkująca sprzęt sportowy oraz odzież.

Niemiecka firma kupiła amerykańskiego Reeboka w 2005 roku za 3,8 miliarda dolarów. Poprzedni prezes firmy Herbert Hainer uznał, że pomoże to Adidasowi w walce o amerykański rynek, na którym rywalizował z marką Nike.

Jednak wyniki sprzedażowe Reeboka z roku na rok były coraz gorsze. W drugim kwartale 2020 roku sprzedaż spadła o 44 proc. do 228 mln euro. A w 2019 roku Adidas poinformował, że wartość Rebooka spadła o połowę w porównaniu do 2018 roku - do 842 mln euro.

Reklama
Reklama

Według niemieckiego miesięcznika Adidas chce się ostatecznie pozbyć kłopotliwej i nierentownej marki do marca 2021 roku, kiedy to zamierza przedstawić nową strategię rozwoju firmy.

Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama