Firma podaje, że nasz rynek jest jednym z pierwszych w Europie, na jakim klienci mogą kupić chłodziarko-zamrażarki, winiarki i zamrażarki pod marką Midea. Firma ma niemal 40 mld dol. przychodów oraz 30 centrów produkcyjnych. Jest notowana na giełdzie w Szanghaju, dział już na rynku od ponad 50 lat, specjalizując siew klimatyzatorach, ale oferuje także sprzęt w pozostałych kategoriach dużego i małego AGD. Przez lata produkował swoich zakładach sprzęt pod innymi markami dla zewnętrznych partnerów, od kilku lat stawia na promowanie własnych marek.

Oficjalnym wyłącznym dystrybutorem marki Midea w Polsce jest firma 12BUY, zaś osoby odpowiedzialne za rozwój marki to Bartosz Jeziorański, były dyrektor generalny Haier na Europę Środkowo-Wschodnią i Jakub Karasek – były marketing manager w Haier Poland. Ten również chiński koncern zmienia model obecności w Europie po przejęciu w 2018 r. włoskiej grupy Candy.

Produkty pod marką Midea są już dostępne w Polsce w sklepach internetowych uznanych sieci specjalizujących się w AGD, można je także znaleźć w wybranych sklepach stacjonarnych. - Na dobre partnerstwo przekładają się także na pewno pierwsze rynkowe sukcesy, które sprawiły, że dosłownie w kilka tygodni Polska stała się bardzo istotnym rynkiem zagranicznym w strategii grupy – mówi Bartosz Jeziorański.

W ostatnim czasie o marce Midea było także głośno m.in. ze względu na ogłoszenie współpracy pomiędzy Mideą a klubem piłkarskim Manchester City. Marka została oficjalnym partnerem angielskiego klubu na sezon 2019-2020.