Reklama

Brazylijski projekt Gremi w rodzinie InterContinental

Globalny hotelowy potentat przejął sieć Six Senses, a wraz z nią projekt budowy luksusowego kompleksu wypoczynkowego na gruntach Gremi International.

Aktualizacja: 14.02.2019 05:40 Publikacja: 13.02.2019 16:09

Wizualizacja kompleksu wypoczynkowego w Baia Formosa w Brazylii.

Wizualizacja kompleksu wypoczynkowego w Baia Formosa w Brazylii.

Foto: materiały prasowe

Nieco ponad rok temu kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka Gremi International zawarła sojusz z luksusową marką hotelarską Six Senses, dziś Six Senses trafia pod skrzydła branżowego giganta – InterContinental Hotels Group. Wartość przejęcia to 300 mln dol.

Reklama
Reklama

Kurort nad zatoką

Six Senses to czołowa marka hotelarska segmentu premium, zarządzająca luksusowymi ośrodkami wypoczynkowymi m.in. w Tajlandii, na Malediwach i Seszelach oraz siecią spa w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i na Dominikanie. Oferuje łącznie 1,35 tys. pokojów w 12 krajach.

– Przejęcie Six Senses przez InterContinental Hotels Group to bardzo dobra informacja. Nasz partner, dotychczas znajdujący się w portfelu funduszu inwestycyjnego, trafił do potężnej branżowej struktury – komentuje Grzegorz Hajdarowicz.

W grudniu 2017 r. sieć Six Senses zawiązała sojusz z Gremi International, właścicielem 2,57 tys. ha gruntów z 6,5-kilometrową linią brzegową w Baia Formosa w Brazylii. Ma tam powstać kompleks luksusowych ośrodków wypoczynkowych, spa i welness oraz willi.

Przeczytaj także: Siła Gremi International wzrośnie skokowo

Reklama
Reklama

– To pierwszy obiekt Six Senses w Ameryce Południowej i jedyny o takiej skali projekt inwestycyjny w tym regionie. Mamy wszystkie niezbędne dokumenty, formatujemy inwestycję w formule zarejestrowanego w Luksemburgu funduszu RAIF. Spodziewamy się wbicia łopaty w tym roku i oddania pierwszego etapu na przełomie lat 2021 i 2022 – mówi Hajdarowicz. – Klimat inwestycyjny w Brazylii sprzyja, wiążemy duże nadzieje z prezydentem Jairem Bolsonaro i jego administracją, jest on zwolennikiem wolnego rynku, rozumie konieczność rozwoju turystyki – dodaje.

Czas na siódmy bieg

Od 2012 r. sieć Six Senses rozwijana była przez amerykański fundusz Pegasus Capital Advisors.

– InterContinental Hotels Group ochroni to, co stanowi o wyjątkowości Six Senses, a jednocześnie zapewni sieci kolejną fazę wzrostu – skomentował David Cogut z funduszu Pegasus.

– Przejęcie Six Senses to kolejny krok realizacji strategii sięgania po nowe marki z wycenianego na 60 mld dol., rosnącego szybko, rynku luksusowego – skomentował Keith Barr, prezes InterContinental Hotels Group. Oferta grupy z najwyższej półki obejmuje marki InterContinental Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts oraz Kimpton Hotels & Restaurants.

– Six Senses to wyjątkowa marka z samego szczytu segmentu luksusowego, podziwiamy ją od dłuższego czasu. Wystarczy spojrzeć na ich portfel obiektów, by zrozumieć, w jakim stopniu przejęcie uzupełni naszą ofertę w segmencie luksusowym. Atrakcyjny katalog przygotowywanych inwestycji to dobra platforma wzrostu. Dzięki sile, jaką dysponujemy, w ciągu dekady możemy rozszerzyć sieć Six Senses do 60 obiektów na całym świecie – dodał.

Marka, poza egzotycznymi lokalizacjami, ma się pojawić m.in. w ważnych aglomeracjach, m.in. na Manhattanie.

Reklama
Reklama

Grzegorz Hajdarowicz jest głównym akcjonariuszem notowanej na warszawskiej giełdzie spółki Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama