Poczta Polska oferuje usługę "przechowania przesyłki" awizowanej, umożliwiającą uzyskanie dodatkowego czasu na jej odbiór. Czas ten jest na tyle długi (14 dni licząc od dnia następnego po upływie terminu odbioru przesyłki), by umożliwić odbiór przesyłki po odbyciu przewidzianej przepisami kwarantanny trwającej 10 dni.

Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem paczek nadanych w specjalnych trybach (kpc, kpa etc.), produktów szybko psujących się i usług: Pocztex, Paczki+, PACZKI24, PACZKI48.

W celu skorzystania z usługi należy wypełnić i złożyć formularz żądania przechowania przesyłki. Sposoby złożenia takiego formularza najwygodniejsze w sytuacji osoby na kwarantannie to: wypełnienie formularza on-line (z pomocą osób trzecich, jeśli jest to możliwe) lub wydrukowanie formularza i przekazanie go listonoszowi.

Czytaj także: Wszystkich Świętych z dystansem